رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه؛

۷۰ درصد کارکنان ادارات شهرستان گناوه غربالگری دیابت و فشارخون شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: با اعزام تیم‌های سیار در طرح غربالگری دیابت و فشارخون ۷۰ درصد کارکنان ادارات این شهرستان پایش شدند.

دکتر عصمت حیدری روز پنجشنبه ضمن قدردانی از روسای ادارات و بانک‌های شهرستان به خاطر شرکت در طرح غربالگری دیابت و فشارخون از آن‌ها خواست تا با تیم‌های اعزامی از شبکه بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشند.

وی اشاره کرد: در راستای طرح ملی کنترل فشارخون، افرادی که مستعد پرفشاری خون هستند، شناسایی و غربالگری می‌شوند تا با آموزش، مراقبت و درمان از بروز عوارض بعدی پیشگیری به عمل آید و یک زندگی با نشاط و سالمی را برای بقیه عمر تجربه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تاکید کرد: تغذیه نامناسب، کم‌تحرکی، استرس شغلی، مصرف دخانیات و خواب ناکافی از عوامل خطر پرفشاری خون هستند.

حیدری اظهار کرد: فشارخون ۹۰/۱۴۰ میلی‌متر جیوه و بالاتر به‌عنوان پرفشاری خون محسوب می‌شود که برخی از افراد دچار پرفشاری خون بوده و تحت درمان هستند.

وی بیان کرد: هدف پویش ملی فشارخون و دیابت افزایش شناسایی و شروع زودرس مراقبت و درمان بیماران شناسایی‌شده است، همچنین از اهداف دیگر پویش افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها، اهمیت تشخیص زودرس و کنترل بیماری دیابت و پرفشاری خون می‌باشد. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه یادآور شد: این طرح علاوه بر اجرا در پایگاه‌های سیار در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت، مراکز خدمات شبانه‌روزی و خانه‌های بهداشت برای گروه‌های هدف در سطح شهرستان گناوه در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.