۳۵۰ راهدار در جاده‌های برفگیر مازندران مستقر شدند.

حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: ۳۵۰ راهدار در قالب ۳۳ اکیپ راهداری در جاده‌های برفگیر مازندران مستقر شدند.

او افزود: در طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی مازندران ۲۳ راهدارخانه فعالیت کرده که ۳۵۰ نفر از راهداران سخت کوش با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۳۷۰۰ کیلومتر از راه‌های برفگیر و کوهستانی استان و ۱۳ گردنه بطول ۷۰۰ کیلومتر گردنه برف گیر به انجام فعالیت‌های راهداری زمستانی مشغول فعالیت می‌باشند.

جهانیان گفت: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل بار و مسافر کشور از طریق حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود بنابراین مسئولیت سنگینی بر عهده این اداره کل قرار دارد.

او تجهیز راهدارخانه‌ها به وسایل و امکانات مورد نیاز ـ استفاده حداقلی از نمک برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه را ضروری دانست و افزود: در سایه حضور فعال و پر رنگ و چشمگیر راهداران در محور‌های برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی اداره کل و فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان عزیز امیدواریم امسال شاهد کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن در سطح راه‌های استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.