رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار:

تمامی فعالان بخش کشاورزی تا پایان سال شناسه یکتا دریافت کنند

سیاح گفت: تمامی بهره برداران و فعالان اقتصادی در بخش کشاورزی برای مجوزهای قدیمی باید برای دریافت شناسه یکتا و کد QR تا پایان سال اقدام کنند.

«امیر سیاح» رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی در نشست هم اندیشی خود با رسانه‌های بخش کشاورزی درباره مجوزهای کاغذی و قدیمی گفت: در درگاه مجوزها ملزم به تولد آسان و رشد سریع واحدهای تولیدی هستیم بنابراین سامانه اطلاعات کسب و کار ایران به دنبال تسهیل گری در حوزه فعالیت اقتصادی و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه مجوز کسب و کار الکترونیکی از سال ۱۴۰۱ کلید خورده است گفت: تولیدکنندگان طی مدت دو سال یعنی پایان سال ۱۴۰۲ زمان داشتند که در این سامانه مجوز کسب و کار خود را دریافت کنند.

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: هر فرد فعال اقتصادی در حوزه‌های مختلف کشاورزی که در بانک اطلاعات این سامانه حضور ندارد باید برای دریافت شناسه یکتا و کد QR اقدام کند.

وی تصریح کرد: براساس این برنامه ریزی از ابتدای سال ۱۴۰۳ کشاورزان، باغداران، زارعان، صنعت دام، طیور و آبزیان باید شناسه یکتا داشته باشند در غیر این صورت بانک‌ ها به این افراد حساب تجاری نمی‌دهد و نمی توانند از تسهیلات بانکی برخوردار شوند.

سیاح با بیان اینکه حکومت اراده کرده که تمامی کسانی که کاسبی می کنند را بشناسد گفت: در این طرح تبدیل همه مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا، اتصال حساب تجاری به شناسه یکتا، صدور خودکار مجوز بجای دستگاه تعلل کننده (از ابتدای زمستان) و سامانه‌های نظارت پسینی در همه مراجع صدور مجوز در دست اقدام است.

وی افزود: با این طرح تمامی فعالیت‌ های تولیدی و اقتصادی شفاف شده و مشخص می شود چه کسی چه محصولی و کجا تولید و به چه کسی می فروشد.

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: به طور حتم این اقدام دولت علاوه بر شفاف سازی اطلاعات تولیدکنندگان موجب کاهش قاچاق در بخش کشاورزی و جلوگیری از فعالیت‌ های زیرپله‌ای می‌شود.

سیاح براین باور است که هر فروش ریالی باید مشخص باشد که بین چه کسانی انجام می‌شود.

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تلاش داریم بتوانیم این طرح در شهر های دور افتاده و مناطق محروم برای کشاورزان ببریم تا بتوانند در این سامانه ثبت نام کنند، گفت: مجوزهای کسب و کار برای کشاورزان و تولیدکنندگان رایگان است و در مدت زمان کوتاهی ثبت نام انجام می شود.

به گفته وی، وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولید رصد و پایش را انجام می دهد و مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار از طریق سامانه مجوزها و خرید و فروش ها را مورد بررسی و پایش قرار می‌دهد.

سیاح افزود: اکنون بیش از ۴ میلیون بهره بردار کشاورزی داریم که تاکنون بیش از ۱۹۵ هزار مجوز صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
چه بلایی میخوان سر این بدبخت ها بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
از روستائی بدبخت تر پیدا نکردی که میخوای مالیات ازش بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
ثروت ایران چی میشه پول کشاورزو فقیرهم برای مالیات
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۱۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
آقای‌سیاحی‌گفته‌که‌مجوزهای‌کسب‌وکار‌کشاورزی‌رایگان‌صادر‌می‌شود‌در‌صورتیکه‌از‌ما‌۱۲۰۰۰۰۰۰‌میلیون‌ریال‌پول‌گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
یعنی از کشاورز و دامپروری و... مالیات بگیرید دیگه مردم هیچی نمی توانند بخورند
آخرین اخبار