افزایش بهره وری واحد ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه شهید رجایی

مدیر امور تعمیرات توربوژنراتور و فاین مکانیک نیروگاه شهید رجایی گفت: بهره وری برج خنک کننده اصلی شماره ۳ نیروگاه بخار شهید رجایی با انجام اقدامات اصلاحی افزایش می‌یابد.

محمدرضا اکبری مدیر امور تعمیرات توربوژنراتور و فاین مکانیک نیروگاه شهید رجایی گفت: با توجه به اهمیت آمادگی واحد‌های نیروگاه برای تولید برق پایدار به ویژه در ایام پرمصرف پیک تابستان، ضروری است با انجام اقدامات اصلاحی، محدودیت‌های تولید، برطرف شود که متخصصان اداره برج و مبدل، از ابتدای خروج این واحد از مدار تولید برق برای اولین بار بدون حضور پیمانکار با دمونتاژ، تعویض و تعمیر دلتا‌های آن اقدام به رفع اشکال در برج خنک کننده واحد ۳ کردند که پس از رفع اشکالات، بهره وری این واحد افزایش خواهد یافت. 

مدیر امور تعمیرات توربوژنراتور و فاین مکانیک تصریح کرد: فاز اول عملیات دمونتاژ و تعویض دلتا‌های برج‌های خنک کننده اصلی نیروگاه برای اولین بار به منظور بهبود و افزایش بهره وری واحد‌های ۲۵۰ مگاواتی از سوی این امور آغاز شده که تا اوایل دی ماه امسال به اتمام خواهد رسید. 

وی بیان داشت: این اقدامات اصلاحی موازی با انجام برنامه‌های تعمیراتی، روتین و بازدید دوره‌ای توسط متخصصان تعمیرات مکانیک در حال انجام است. 

برج‌های خنک کننده اصلی نقش مهمی در پایداری واحد‌های نیروگاه دارد، انجام فعالیت‌های تعمیراتی و تعمیر برج‌های خنک کننده از سوی متخصصان داخلی شرکت، علاوه بر صرفه جویی ریالی و کاهش هزینه‌های جاری، افزایش بهره وری و باورمندی متخصصان این امور را نسبت به توانمندی‌های داخلی به همراه داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار