رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: در ستاد اقامه نماز بافق، سه موضوع کمبود نمازخانه، کمبود فرش برای آن و کمبود ائمه جماعت مدارس برگزار شد.

حجت‌الاسلام موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد در ستاد اقامه نماز شهرستان بافق گفت: در این جلسه موضوع نماز مدارس، ادارات، کارخانجات و... بررسی شد.

او افزود: شهرستان بافق جزء شهرستان‌های پیشرو است و آمار کمبود‌های این حوزه، آمار پایینی است.

موسوی بیان کرد: حدود شش مدرسه کمبود فرش برای نمازخانه دارند و هفت مدرسه نیز نمازخانه ندارند.

او گفت: برنامه ریزی شد فرش مورد نیاز برای نمازخانه‌ها تامین شود و شرکت‌ها و کارخانجات به نام شهدای خود، نمازخانه بسازند. 

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد بیان داشت: مقرر شد یک اجلاس نماز شهرستانی نیز برگزار شود تا هم به موضوع نماز پرداخته و هم از فعالین این حوزه تجلیل شود.

او تصریح کرد: به علت کمبود بودجه آموزش و پرورش، حقوق کمی به ائمه جماعت داده می‌شود که کافی نیست و باعث کمبود ائمه جماعت در برخی مدارس شده است. 

موسوی خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته شد شورای شهر بودجه حداقلی برای این موضوع بگذارد تا این مشکل نیز رفع شود.

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق نیز گفت: جامعه هدف ما برای تقویت نمازخوانی، باید والدین و معلمان باشند چراکه آن‌ها الگو هستند. 

او افزود: ️اجلاسیه‌های نماز برگزار می‌شود، اما تاکنون خروجی آن چه بوده است؟ چند نفر را نمازخوان کرده است؟ 

حسینی بیان کرد: ائمه جماعت ما اذان که تمام می‌شود، تازه به مسجد می‌آیند درحالیکه باید قبل از اذان و قبل از مردم در مسجد باشند.

او تصریح کرد: باعث تاسف است، اما هیچ کدام از روستا‌های شهرستان بافق، امام جماعت ندارند. 

امام جمعه بافق گفت: درست است زیرساخت‌ها باید رسیدگی شوند، ولی وقتی کسی نیست در این مساجد و نمازخانه‌ها نماز بخواند، چه فایده دارد؟! 

او بیان داشت: باید یک رویداد جدی برای نماز در مدارس، ادارات و محلات برگزار شود و خود افراد آسیب شناسی کنند که چرا نماز کمرنگ شده است. 

حسینی گفت: اخلاق اسلامی اگر در خانه‌ها حاکم باشد، فرزندان نیز به سمت نماز می‌روند. 

او تصریح کرد: اگر دغدغه نماز در جامعه ایجاد شود، نمازخانه هم ساخته و نمازخانه‌ها هم فرش می‌شود.

برچسب ها: نماز ، نمازخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار