نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: جهاد دانشگاهی با انجام کارهای مطالعاتی کارهای بر زمین مانده در این استان را شناسایی و در جهت رفع آنها نقش آفرینی کند.

 آیت‌الله مصطفی محامی  در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان بیان کرد: دایره فعالیت‌های جهاد دانشگاهی گسترده و حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شود اما به طور طبیعی باید وظایف ذاتی خود را تعیین و در کنار آن سایر فعالیت‌های مورد نیاز جامعه را دنبال کند.

وی با بیان اینکه عدم توجه به این رویکرد سبب از دست رفتن هویت این مجموعه در آینده خواهد شد، افزود: باید در جلسات با مسوولان در مرکز کشور این موضوع را طرح بحث و در این جهت تدبیر شود.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با انجام کارهای مطالعاتی باید کارهای بر زمین مانده در سیستان و بلوچستان را شناسایی و در این جهت نقش آفرینی کند و در آن حوزه تبدیل به یک نماد شود.

مهمترین اقدامات پژوهشی جهاد دانشگاهی در سیستان و بلوچستان

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در ادامه به تشریح فعالیت‌های این مجموعه پرداخت و گفت: ‌جهاد دانشگاهی این استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، اشتغال و پژوهش و فناوری فعالیت دارد.

عباس صفدری افزود: مهمترین اقدامات پژوهشی جهاد دانشگاهی راه‌اندازی مرکز تخصصی شبکه پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در شهر زاهدان است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در زمینه رویش گیاهان دارویی ظرفیت بسیار مناسبی دارد و جهاد دانشگاهی استان نیز چند سالیست در خصوص توسعه و فرآوری این نوع محصول با استفاده از توان علمی خود ورود جدی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.