خیاطان گفت: ساخت شهرک دانش‌بنیان برای نخبگان کشور در راستای جلوگیری از مهاجرت نخبگان با در اختیار قرار دادن اراضی توسط وزارت راه وشهرسازی باید اجرایی شود.

خیاطان رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی  گفت:  سعی کرده ایم  سهم اقتصاد دانش بنیان از جی دی پی را افزایش دهیم و طبق هدف گذاری های صورت گرفته در برنامه هفتم این سهم را از ۳ درصد به ۷ درصد رسانده ایم  و زمینه را برای توسعه فناوری فراهم کرده ایم.

او گفت:  فناوری عامل اقتدار است و توسعه اقتصادی کشور یکی از ارکان توسعه فناوری است.

خیاطان بیان کرد: یکی اقداماتی که زمینه ساز کاهش  مهاجرت نخبگان و بازگشت نخبگان می شود ایجاد اشتغال در حوزه های دانش بنیان است که می توان با  توسعه بازار و بها دادن به شرکت های دانش بنیان  آن را فراهم کنیم.

او بیان کرد:  برای آنکه بازار در این بخش  فراهم شود باید به موضوع رگولاتوری  توجه کنیم و ساز وکاری برای آنها در نظر بگیریم.  باید به این امر توجه کنیم که نوآوری از استاندارد و رگولاتوری جلوتر است. توسعه نوآوری در انتظار استاندارد نیست و اگر نخواهیم به آن توجه کنیم، در نوآوری عقب می‌مانیم.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به وضعیت مسکن نخبگان، تصریح کرد: مسکن بچه‌های دانش‌بنیان به عنوان یک دغدغه مطرح شد. ما نیاز داریم تا شهرک‌های دانش‌بنیان داشته باشیم.

وی افزود: ما در تأمین مالی نیز الگو داریم، اما زمین و زیرساخت برعهده وزارت راه است که درخواست ما تأمین آنها است.

در ادامه دهقانی فیروز آبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: پس از گذشت ۲۰ سال از آغاز جنبش نرم‌افزاری کشور به دستور رهبر انقلاب اسلامی و شکل گرفتن تعداد زیادی شرکت دانش‌بنیان، در حال حاضر کشور به اندازه کافی دارای فناوری‌های به بلوغ رسیده‌ و آماده عرضه در بازار است.

وی افزود: در این سیاست ستاد توسعه فناوری از ستاد توسعه اقتصادی در معاونت علمی مجزا شدند؛ زیرا هر کدام از این ستادها ماموریت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه گفت: ستاد توسعه فناوری به دنبال این است که چه نوع فناوری‌هایی در آینده برای کشور مؤثر و کاربردی خواهند بود، اما ستاد توسعه اقتصادی به دنبال این است که فناوری‌های موجود در این ۲۰ سال و در آینده در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور حضور داشته باشند.

دهقانی فیروزآبادی  بیان کرد: هیچ کمکی واقعی‌تر و عملیاتی‌تر و پاسخگوتر از این نیست که شرکت‎‌های دانش‌بنیان بلوغ یافته در زنجیره ارزش و اقتصاد قرار بگیرند.

وی ابراز امیدواری کرد که این رویداد منجر به چند کار خوب شود که یکی از آنها تعهد گرفتن از شرکت‌ها برای اجرای پروژه‌ها باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار