اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی مملو از صنایع دریامحور است که با بهره گیری از ظرفیت صنعتگران، اقتصاد دریا در استان مرکزی جان می گیرد.

حسن میرزاخانی  اظهار کرد: استان مرکزی رتبه نخست تنوع محصولات صنعتی را دارد و با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های استان، آمادگی لازم برای ساخت کشتی و ناوهای جنگی در سواحل مکران در این استان وجود دارد.

وی افزود: به تازگی مقام معظم رهبری سیاستهای کلی اقتصاد دریا را ابلاغ کردند و در این راستا استاندار مرکزی به همراه تیمی متشکل از صاحبان واحدهای صنعتی استان در سواحل مکران، میهمان نیروی دریایی راهبرد ارتش جمهوری اسلامی بودند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار مرکزی بیان کرد: در سفر مقامات نیروی دریایی ارتش به استان مرکزی، تفاهمنامه همکاری میان واحدهای تولیدی استان و صنایع دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی منعقد شد.

میرزاخانی افزود: کنسرسیوم صنایع دریایی در استان مرکزی فعال شده و این استان به سمت توسعه منابع نفتی و گازی گام برداشته و با بهره گیری از ظرفیت بالای صنایع استان مرکزی می‌توان تجهیزات و بازسازی برخی کشتی‌ها در سواحل مکران را تأمین کرد.

وی از اقتصاد دریا محور به عنوان ارکان توسعه یاد کرد و افزود: اقتصاد دریامحور در طول سال‌های گذشته مغفول مانده و نباید این مهم تنها در استان‌های دریایی مورد توجه باشد.

میرزاخانی گفت: اکنون در راستای رونق اقتصاد کشور باید وابستگی به نفت قطع شود و بدون تردید با تعامل و هم افزایی صنعتگران و فعالان اقتصادی، اقتصاد دریامحور را تقویت کرد و استان مرکزی جان تازه ای می‌گیرد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد معین اقتصاد دریا در استان مرکزی، گفت: استان مرکزی مملو از صنایع دریا محور است و با بهره گیری از ظرفیت استان توسعه اقتصاد دریا را رقم بزنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.