در آستانه شب یلدا طرح ویژه بازرسی و نظارت بر صحت عملکرد ترازو‌ها و وسائل توزین و سنجش واحد‌های صنفی، بازارچه‌ها و مراکز خرید بزرگ آغاز شد.

سرپرست اداره کل استاندارد اصفهان با اشاره به اینکه نظارت بر صحت عملکرد وسائل توزین و سنجش در واحد‌های صنفی از وظایف اداره کل استاندارد است، گفت: امسال در برنامه کشوری و همزمان، طرح ویژه آزمون ترازو‌های اصناف از ۲۰ تا ۳۰ آذر اجرا و بازرسی‌ها در آن تشدید می‌شود.


مهدی هادی با بیان اینکه در این طرح وسائل توزین واحد‌های صنفی مختلف بویژه مراکز خرید بزرگ، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بازارچه‌ها و عُمده‌فروشی‌ها مورد بازدید و نظارت قرار می‌گیرد، افزود: واحد‌های صنفی شیرینی فروشی و آجیل فروشی در اولویت این بازدید‌ها قرار دارند.


او با تاکید بر اهمیت صحت عملکرد ترازو‌ها و وسائل توزین بمنظور رعایت حقوق مردم گفت: اگر بازارچه‌ای در سطح شهر برپا می‌شود لازم است که ابتدا صحت عملکرد ترازو‌های مورد استفاده در غرفه‌ها مورد بررسی قرار گیرد و اگر گواهی استاندارد داشته باشند، اجازه غرفه زدن به آن‌ها داده شود.


هادی به مردم توصیه کرد که اگر قصد خرید از شیرینی فروشی‌ها را دارند باید از فروشندگان بخواهند که اصل «خالص فروشی» را رعایت کنند و نباید وزن جعبه یا تخته با شیرینی محاسبه شود.


سرپرست اداره کل استاندارد استان اصفهان اضافه کرد: همچنین باید در واحد‌های صنفی، برچسب تاییدیه وسائل توزین و سنجش بر روی ترازو‌ها نصب شده و در معرض دید عموم باشد.


هادی افزود: بعنوان مثال برای برخی از واحد‌ها مانند عطاری‌ها یا ادویه‌فروشی‌ها لازم است از ترازو‌هایی با دقت بالاتر در حد میلی‌گرم استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.