استاندار خراسان جنوبی:

مهار آتش مینی پالایشگاه بیرجند از ۲ جبهه در حال انجام است

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس تصمیمات ستاد مدیریت بحران استان با حضور وزیر کشور، عملیات مهار آتش در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از ۲ جبهه در حال انجام است.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی گفت: عصر امروز وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت حادثه آتش سوزی مینی پالایشگاه هیدروکربن به خراسان جنوبی سفر کرد و جلسه ستاد مدیریت بحران استان به ریاست ایشان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مباحث مختلفی از عوامل یا دلایل بروز حادثه و کمی و کاستی‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تصمیم بر این شد با توجه به فوم‌هایی که امروز وارد استان شده، تیم‌های آتش نشان از ۲ جبهه وارد منطقه شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در جبهه اول که ۱۴ مخزن مواد سوختی وجود داشت و دیشب آتش سوزی اصلی در این منطقه بود، گروه‌ها وارد عملیات شدند و تا این لحظه شاهد مهار آتش بودیم.

وی بیان کرد: جبهه دوم چهار مخزن اصلی دارد که ۲ مخزن همچنان شعله‌ور است و از این جبهه هم گروه‌های آتش نشانی با استفاده از فوم‌های سنگین که وارد استان شده، عملیات مهار آتش را انجام می‌دهند و اگر مشکل خاصی پیش نیاید امیدواریم امشب به نتیجه (خاموشی) برسد.

قناعت گفت که اگر به دلایلی مهار آتش در جبهه دوم میسر نشد، پودر‌های "یدید سدیم" که وارد استان شده، در حال آماده سازی است تا صبح فردا با کمک بالگرد روی جبهه دوم که الان شعله ور است، ریخته شود.

وی اضافه کرد: بنابراین اگر امشب مهار آتش انجام نشود، حداکثر فردا از طریق پودر‌های خاموش کننده آتش امیدواریم بتوانیم آتش را مهار کنیم.

وزیر کشور بعد از ظهر امروز دوشنبه برای بررسی ابعاد حادثه آتش سوزی در پالایشگاه کوچک مقیاس منطقه ویژه اقتصادی بیرجند وارد خراسان جنوبی شد و بلافاصله از محل حادثه دیدن کرد.

احمد وحیدی سپس در جلسه ستاد مدیریت بحران استان خراسان جنوبی در منطقه ویژه اقتصادی حضور یافت و همزمان با برگزاری این جلسه، مرحله جدید عملیات اطفای حریق واحد تولید هیدروکربن با حضور میدانی و مدیریت مستقیم "محمدحسن نامی" رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آغاز شد.

با توجه به گسترش آتش از ظهر دیروز و شرایط مینی پالایشگاه که مخازن حاوی میعانات گازی در حال سوختن بود، گروه‌های امدادی به عقب برگشت داده شدند و اکنون نیرو‌های آتش نشان از فاصله نزدیک‌تر در حال سردسازی مخازن باقیمانده هستند تا آتش به طور کامل مهار شود.

برچسب ها: آتش سوزی ، پالایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
ادم فکر میکنه کار دشمنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
اسرائیل زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
وقتی شهرداری بیرجند؛با ؟؟؟؟؟شهردارمیشه.وقتی معاونین ضعیف در حوزه شهری و خدماتی داره.وقتی جای تهیه امکانات شهری.داره به بعضی ارگانها ؟؟؟؟میده مثل بازار روز وچهارشنبه بازار بیرجند رو که راحت حبه کردند.و حق ۴۰۰هزارشهروند روضایع کردن.اینجا باید خودشو نشون بده.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۰۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
بعد دو روز تازه جلسه تشکیل دادید؟؟
بخدا که ستاد مدیریت بحران شما فقط جلسه های کیک و ساندیس هست
خیلی خنده داره
اگه سپرده بودید دست ارتش همون روز اول خاموشش می کردن
چون مرد عمل هستند نه جلسه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۰۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
دو روز است داره میسوزه تو اخبار هیچی نگفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
از متن خبر میشه فهمید که در ساعات اولیه آتش سوزی استان خراسان جنوبی دارای مواد خاموش کننده مخصوص هیدروکربن ها نبوده و صرفا از آب و فوم معمولی برای خاموش کردن استفاده می کردن که موجب طولانی شدن زمان آتش سوزی و در نتیجه گسترش بیشتر آتش شده

مدتی قبل هم که آتش سوزی توی مخازن پالایشگاه تهران اتفاق افتاد همون ساعات اولیه هرچی داشتن ریختن و آخر نتونستن خاموش کنن و از عسلویه برای کمک رفتن

به نظر نیروی ماهر اطفاء حریق بیشتر توی عسلویه و اهواز متمرکز شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
کاری نکنید بهتره. بالاخره خودش خاموش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
آخرش همین اتفاق می افته و پوزشو میدن که دیدین بالاخره با تکیه بر نیروهای جهادی تونستیم