معاون سازماندهی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی از راه اندازی «سامانه هیات» در ایام فاطمیه برای برگزاری هرچه بهتر هیات‌های عزاداری خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد خانجانی امروز، دوشنبه ۲۰ آذر با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، سامانه «صدای هیأت» را برای برگزاری هرچه بهتر هیأت‌های عزاداری در ایام فاطمیه همچون مناسبت‌های گذشته دیگر فعال کرده است.

وی افزود: در این سامانه دو بخش مجزا وجود دارد که در بخش اول مسئولان هیأت‌ها می‌توانند مشکلات و چالش‌های اجرایی خود را با مراکز و نهاد‌های مربوطه مطرح کنند که در این مرحله سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، همراه، هم‌صدا و پیگیر گزارش‌های مسئولان هیأت‌ها برای رفع مشکلات آن‌ها می‌شود. در بخش دوم نیز مردم می‌توانند نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود درباره نحوه برگزاری مراسم را مطرح کنند.

سامانه «صدای هیات»

معاون سازمان هیأت و تشکل‌های دینی اضافه کرد: این سامانه در بازه‌های مناسبتی گذشته مورد استقبال مردم و هیأت‌ها قرار گرفته است و از ماه محرم ۱۴۰۰ که اوج شیوع کرونا و برگزاری مجالس عزاداری بود تاکنون، بیش از ۱۵ هزار گزارش به این سامانه ارسال شده و توسط کارشناسان سازمان در ستاد و استان‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای رسیدگی و پیگیری امور هیأت‌ها، ۴۲۰ دفتر در سراسر کشور پاسخگوی هیأت‌های مذهبی هستند. مردم یا مسئولان هیأت‌ها برای ارسال گزارش‌های خود عدد ۱ را به سامانه ۱۰۰۰۴۶۱۵ ارسال کنند یا گزارش‌های خود را در سامانه صدای هیات ثبت کنند. پس از ثبت، ابتدا گزارش‌ها در ستاد سازمان بررسی شده و به بخش‌های مرتبط در ستاد یا استان‌ها ارجاع داده می‌شود و آن‌ها نیز موظف هستند در زمان کوتاهی به آن پاسخ دهند تا به مخاطب ارائه شود. این گزارش‌ها ممکن است به اقدام عملی درخصوص هیأت‌ها منجر شود که توسط کارشناسان استانی پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار