وزیر کار:

بیش از ۴ هزار نفر با آزمون استخدامی ویژه معلولان جذب می‌شوند

مرتضوی گفت: در سال جاری برای نخستین بار از طریق آزمون استخدامی ۴ هزار و ۳۰۰ نفر از معلولان جذب می‌شوند.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هشتمین نشست شورای مشارکت‌های مردمی با سازمان بهزیستی کشور که با حضور جمعی از مدیران نهاد‌های اجرایی، نمایندگان تشکل‌ها و خیرین کشور برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه مسکن، اشتغال و معیشت خانواده‌های دارای معلول شاهد تحول ویژه هستیم.

وی با بیان اینکه شورای مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور می‌تواند تسهیلگر و سیاست‌گذار حوزه رفاه اجتماعی در کشور باشد، مشارکت‌های مردمی را یکی از ضرورت‌های توسعه کشور دانست.

مرتضوی گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ هزار فرصت شغلی برای معلولان ایجاد شد و در سال جاری نیز برای اولین بار از طریق آزمون استخدامی ۴ هزار و ۳۰۰ نفر جذب می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تقسیم کار ملی در خصوص ساخت مسکن معلولان اشاره کرد و افزود: خیرین ورود ویژه در موضوع مسکن معلولان دارند و دولت نیز در این زمینه حمایت کننده است. از محل مسئولیت اجتماعی شرکت‌های تابعه نیز مبلغی در نظر می‌گیریم تا این روند شتاب بیشتری بگیرد.

مرتضوی یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور می‌تواند در حوزه ازدواج افراد دارای معلولیت نیز تسهیلگر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
ایا اینها توان کار اداری را دارند یا به اجبار می خواهند قانون را اجرا نماید بنظرم برای اینها حداقل پستی در نظر گرفته شود موجب ناراحتی مردم ارباب رجوع نشود و حودشان هم براساس بیماری اذیت نشوند
آخرین اخبار