برگزاری اولین دادگاه علنی برخط دادگستری استان یزد

رئیس محاکم عمومی و انقلاب اسلامی یزد ار برگزاری اولین دادگاه علنی برخط دادگستری استان یزد خبر داد.

یدالله جعفری رئیس محاکم عمومی و انقلاب اسلامی یزد گفت: این جلسه با حضور قاضی، طرفین پرونده و وکلایشان برگزار شد و همزمان اساتید و دانشجویان رشته حقوق، کارآموزان قضائی و وکالت و علاقه‌مندان رشته حقوق به صورت برخط در دادگاه حضور داشتند.

او گفت: در نخستین جلسه دادگاه علنی در استان نزدیک به ۳۴۰ نفر از طریق آپارت در دادگاه حضور داشتند و در جریان فرآیند رسیدگی قرار گرفتند.

رئیس محاکم عمومی و انقلاب اسلامی یزد گفت: با استقبال گسترده جامعه دانشگاهی استان، تلاش می‌کنیم تعداد دادگاه‌های علنی برخط افزایش یابد و امکان حضور تعداد بیشتری از افراد از جمله شهروندان علاقه‌مند به مباحث حقوقی در این دادگاه‌ها فراهم شود.

جعفری اظهار کرد: توسعه‌ی شفاف‌سازی در فرآیند‌های رسیدگی قضائی و همچنین بهره‌برداری بیشتر و بهتر جامعه دانشگاهی، کارآموزان وکالت و نیز کارآموزان قضائی از محتوای علمی و فنی دادگاه‌ها و فرآیند دادرسی از اهداف برگزاری دادگاه‌های علنی برخط است.

برچسب ها: برخط ، دادگاه علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۳ دی ۱۴۰۲
از ریاست دادگستری محترم استان یزد درخواست می نماییم که رئیس دادگستری شهرستان اشکذر و دادستان این شهرستان را تغییر دهند زیرا به پرونده های مردم رسیدگی نمی کنند و مردم را معطل می نمایند اگر به نظر مردم احترام می نمایید رئیس دادگستری شهرستان اشکذر و دادستان این شهرستان را تغییر دهید ممنون
آخرین اخبار