رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: حادثه رانندگی در جاده بصری - لنجرود شازند یک کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت.

بهروز ایران‌نژاد رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: شب گذشته با گزارش تلفنی واژگونی خودرو پژو در محور بصری به لنجرود در شهرستان شازند به واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵، بلافاصله پایگاه اورژانس توره و آفتابگردان به محل حادثه اعزام شد.

وی بیان کرد: در این حادثه ترافیکی یکی از سرنشینان پژو به دلیل شدت جراحات در دم فوت کرد و ۲ مصدوم دیگر حادثه پس از دریافت اقدامات تخصصی فوریت پزشکی به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) منتقل شدند.

فوت زن ۷۱ ساله اراکی به علت مسمومیت با مونوکسیدکربن فوت

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: زن ۷۱ ساله اراکی در مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن فوت کرد.

ایران‌نژاد افزود: در تماس تلفنی مبنی بر نیاز به حضور عوامل اورژانس در یکی از خیابان‌های شهر اراک برای کمک‌رسانی به مصدوم حادثه مسمومیت با مونوکسیدکربن به واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ مخابره شد که پس از حضور عوامل اورژانس در محل حادثه مشخص شد، خانمی به دلیل مسمومیت با مونواکسیدکربن در این حادثه فوت کرده است.

وی بیان کرد: یکی از عوامل ایجاد مسمومیت با مونوکسیدکربن، احتراق ناقص وسایل گرمایشی همچون بخاری و یا نقص در مسیر خروجی گاز ناشی از احتراق وسائل گازسوز است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: فقدان تهویه کافی در محل نصب این وسائل، وجود موانع در مسیر لوله خروج گاز ناشی از احتراق و یا استفاده از دودکش‌های غیر استاندارد و یا لوله‌های آکاردئونی با طول غیراستاندارد، عوامل اصلی ایجاد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن هستند.

استان مرکزی دارای ۳۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری، ۴۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و هفت موتورلانس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.