رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به زودی و با راه اندازی مرکز پزشکی هسته ای در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان، در ۹۰ درصد موارد از اعزام بیمار دچار سرطان به خارج از استان بی نیاز خواهیم شد.

حبیب غزنوی در تور رسانه ای اصحاب رسانه گفت: به زودی تجهیزات پیشرفته دیگری مانند پت اسکن و سی تی سیمولاتور که بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای تهیه آن هزینه شده است در بیمارستان علی بن ابی طالب علیه السلام زاهدان نصب خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه گفت: در سال گذشته بیش از هزار نفر به مرکز پرتو درمانی ولایت بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان مراجعه کرده اند.

وی بیان کرد: درمان موفق بیماران در این مرکز باعث شده است تا مراجعه کنندگان زیادی از استان های شرق، شمال و جنوب شرق کشور  و همچنین کشورهای همجوار داشته باشیم.

همچنین دکتر محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این بازدید بیان کرد: 21 مورد پیوند کلیه در سالجاری در بیمارستان علی بن ابی طالب علیه السلام زاهدان انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون 218 پیوند کلیه در بخش پیوند کلیه بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان انجام شده است.

دکتر مومنی تاکید کرد: اهدای عضو فرد دچار مرگ مغزی نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی گفت: از هر فرد دچار مرگ مغزی دو کلیه، قلب، کبد، قرنیه، پوست و غضروف قابل پیوند است.

برچسب ها: علوم پزشکی ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار