سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس آمار شش ماهه ابتدای سال، ۲۸۳ بانوی سرپرست خانوار استان از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند شده اند.

مهشید سلیمانی اظهار داشت: سازمان بهزیستی بانوانی که به دلیل فوت همسر، طلاق، از کارافتادگی مرد خانواده که نتواند امورات زندگی را بگذراند، دختران خود سرپرست که به واسطه نبود شرایط ازدواج به سن تجرد قطعی رسیده‌اند و امکان ازدواج برای آن‌ها وجود ندارد را عنوان سرپرست خانواده تحت حمایت قرار می‌دهد.

سلیمانی با اشاره به خدمات حمایتی و توانمندسازی برای بانوان سرپرست خانوار و دختران خودسرپرست، افزود: بهزیستی برای چنین بانوانی خدمات حمایتی شامل کمک هزینه درمان، تامین لوازم ضروری و کمک هزینه ودیعه مسکن ارائه می‌دهد که کمک هزینه ودیعه مسکن تا سقف ۲۴ میلیون تومان، تهیه لوازم ضروری تا سقف ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: در راستای خدمات توانمندسازی بانوان و دختران سرپرست خانواده تفاهم نامه‌ای با فنی وحرفه‌ای با محوریت استانداری منعقد شده است که حمایت دستگاه‌های استان از این افراد را در تفاهم‌نامه مورد تأکید قرار داده و امیدواریم این تفاهم‌نامه تا پایان سال اجرایی شود.


بیشتر بخوانید


سلیمانی بیان داشت: در بحث آموزش اشتغال زنان سرپرست خانوار جهاد دانشگاهی، میراث فرهنگی، فنی و حرفه‌ای نقش بسزایی دارند و افرادی که توانسته‌اند از این مراکز مدرک دریافت کنند تا مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه‌های کلاس آموزشی و ملزومات به آن‌ها پرداخت شده است.

وی گفت: بانوان و دختران سرپرست خانواده پس از اخذ مدرک، مبلغی به عنوان سرمایه کار تا ۱۸ میلیون تومان برای ایجاد اشتغال به آن‌ها پرداخت می‌شود و همچنین تسهیلات بلاعوض تبصره ۱۶ و ۱۸ با سود چهار درصد تا سقف ۵۰ میلیون تومان مشاغل خانگی و تا سقف ۱۵۰ میلیون برای کارگاه‌های خرد و اقتصادی تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌شود.

سلیمانی بیان کرد: علاوه بر تسهیلات اشتغالزا، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی آموزش‌های مهارت زندگی برای بانوان و دختران سرپرست خانوار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از زنان سرپرست خانوار در قالب تعاونی‌ها و گروه‌های همیارمشغول به کار هستند، گفت: ۱۲ تعاونی زنان سرپرست خانوار در تمام شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده است که در حال حاضر شش تعاونی در سطح استان فعال است و حدود ۲۰۰نفر از زنان سرپرست خانوار در دل تعاونی قرار گرفتند و مشغول به فعالیت هستند.

سلیمانی ادامه داد: براساس آمار شش ماهه ابتدای سال، ۲۸۳ بانوی سرپرست خانوار از تسهیلات اشتغالزای سازمان بهزیستی استان استفاده کرده‌اند که از این تعداد به ۱۸ نفر علاوه بر تسهیلات اشتغالزا، تا سقف ۱۸ میلیون تومان بلاعوض از اعتبارات ابلاغی سرمایه کار اختصاص داده شد تا بتوانند با ایجاد اشتغال امورات زندگی خانواده خود را بگذرانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار