معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در ۸ ماه گذشته، ۷۵۶ فقره جواز تأسیس برای احداث واحد‌های جدید تولیدی، صنعتی در استان صادر شده است.

احسان جوی معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: بخش خصوصی برای احداث و راه اندازی این تعداد واحد تولیدی، صنعتی جدید در استان بیش از ۲۸۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام داده که پیش بینی می‌شود با راه اندازی و آغاز بکار این واحد‌های صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۹ هزار و ۶۶۸ نفر فراهم شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۲ هزار و ۵۴۹ طرح صنعتی دارای جواز تأسیس معتبر در استان وجود دارد که هم اکنون تکمیل و تجهیز برای بهره برداری هستند، افزود: برای ایجاد و تکمیل این طرح‌ها بیش از ۹۸۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این واحد‌های صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۹ هزار و ۳۴۶ نفر فراهم شود.

جوی اضافه کرد: در این مدت ۱۱۵ واحد صنعتی با اخذ پروانه بهره برداری وارد چرخه تولید شدند که برای بهره برداری از این واحد‌ها بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای شش هزار و ۸۶۳ نفر فراهم شده است.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: درحال حاضر دو هزار و ۸۸ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر در استان وجود دارد که برای بهره برداری از این واحد‌ها بیش از ۱۳۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۲ هزار و ۱۱۵ نفر فراهم شده است.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، از ابتدای امسال با انجام طرح‌های مختلف در راستای تحقق شعار سال برای افزایش تولید و احیاء واحد‌های راکد و نیمه فعال استان بخصوص اجرای یکشنبه‌های حمایت از تولید ۳۴ واحد صنعتی غیرفعال احیاء و به چرخه تولید بازگردانی شده و زمینه اشتغال در این واحد‌ها برای ۳۰۹ نفر فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.