رئیس انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه راه مقابله با تورگردانی غیرمجاز در کرمانشاه را جرم انگاری آن و برخورد دستگاه قضایی عنوان کرد.

احسان امیری، رئیس انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه در نشست بررسی فعالیت تور‌های گردشگری غیرمجاز در کرمانشاه، باتاکید بر لزوم برخورد با این دسته از تور‌های گردشگری، گفت : متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مشاغل همچون صنف آرایشگرها، خدمات مجالس، سالن‌های ورزشی و... بدون اینکه حرفه آن‌ها ربطی به تورگردانی داشته باشد، تور‌های گردشگری برگزار می‌کنند.

وی افزود: برای نمونه بسیاری از همین مشاغل از هم اکنون برای برگزاری تور‌های شب یلدا در فضای مجازی در حال تبلیغ هستند که باید با آن‌ها برخورد شود.

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه درخصوص راهکار‌های مقابله با این تور‌های گردشگری غیرمجاز گفت: در گام اول باید از تجربه سایر استان‌ها که در این زمینه فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند استفاده کرد و آن‌ها را کامل رصد و شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه گا‌ها برخی از دفاتری که مجوز دارند هم تور‌های خود را به این تورگردان‌های غیرمجاز می‌فروشند، بدون اینکه کوچکترین نظارتی روی فعالیت آن‌ها داشته باشند و نگران عواقب احتمالی این کار باشند.

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جلوی فعالیت تور‌های گردشگری غیرمجاز را بگیریم، باید برای آن جرم انگاری شود. معتقدم تا این اتفاق نیفتد، فعالیت تور‌های گردشگری غیرمجاز کماکان در کرمانشاه ادامه خواهد داشت.

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این راستا، دادستان کرمانشاه باید به این موضوع ورود کرده و دستور برخورد با تور‌های گردشگری غیرمجاز را به ضابطین قضایی بدهد.

وی یادآورشد: از طرفی باید با دفاتری هم که مجوز‌های خود را به تور‌های گردشگری غیرمجاز می‌فروشند برخورد‌هایی همچون تذکر، تعطیلی و ابطال مجوز فعالیت و... صورت گیرد.

امیری گفت: برای اینکه با فعالیت تور‌های گردشگری غیرمجاز در کرمانشاه برخورد کنیم، باید یک همت جمعی داشته باشیم و تا زمانی که یک همت جمعی از سوی دستگاه‌های ذیربط نباشد، یک مقابله جدی با آن صورت نمی‌گیرد.

محمد کاویانی نایب رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان با اشاره به وجود ۸۰ دفتر خدمات مسافرتی گردشگری در کرمانشاه، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر برخی از دفاتر گردشگری که فاقد فضا و دفتری به عنوان محل کار هستند، در فضای مجازی اقدام به تورگردانی می‌کنند.

وی یکی از راه‌های مقابله با فعالیت تور‌های گردشگری غیرمجاز را همراهی نکردن شرکت‌های حمل و نقل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در کرمانشاه تنها چند شرکت حمل و نقل داریم که تورگردان‌ها برای فعالیت هایشان با آن‌ها ارتباط دارند، لذا باید این شرکت‌ها را مکلف کنیم که ماشین‌های خود را تنها در اختیار تور‌هایی قرار دهند که مجوز دارند.

نائب رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه تاکید کرد: پلیس راه استان هم باید مانع تردد تور‌های گردشگری فاقد مجوز در استان شود، تا اینگونه فعالیت‌های آن‌ها را محدود کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.