آغاز طرح ۹۰ روزه ترافیکی زمستانه در خراسان جنوبی

طرح ترافیکی زمستانه با حضور نیرو‌های خدمات رسان از امروز به مدت ۹۰ روز در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در مراسم آغاز رزمایش ترافیکی زمستانه استان گفت: اهمیت خدمت به مردم و امدادرسانی بسیار بالا است و قطعا تلاش نیروی‌های امدادی در کاهش خطرات و تصادفات موثر و قابل تقدیر است.

او افزود: تمام مسئولان حوزه فرهنگ هم باید در حوزه رانندگی تلاش کنند تا مردم قوانین را در ذهنشان ثبت کنند و ملکه ذهنشان شود تا کمتر شاهد آمار تصادفات و تلفات باشیم.

طالبی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال، تردد‌های محور‌های مواصلاتی استان در زمستان ۳۰ درصد افزایش یابد و امیدواریم که با اقدامات خوب و به موقع نیرو‌های امدادی، بتوانیم برای هم وطنانمان سفری خوب و ایمن رقم بزنیم.

سردار شجاعی نسب فرمانده انتظامی استان نیز گفت: طرح زمستانه با هدف تسهیل عبور و مرور به مدت ۹۰ روز از امروز در سراسر کشور آغاز شده و اعضای مدیریت بحران از جمله پلیس، راهداری، جمعیت هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو، پزشکی قانونی و آتش نشانی در جاده‌ها ارائه خدمت خواهند داشت.

او افزود: قطعا حضور به موقع و به هنگام و مدیریت میدانی و عملیاتی می‌تواند ایمنی را برای مردم و رانندگان تأمین کند.

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز گفت: در طرح ترافیکی زمستانه استان، ۲۵۰ راهدار با ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین مشارکت دارند.

او افزود: همچنین ۳۳ باب راهدارخانه، ۴۵ ایستگاه استراحت و ۳۵ مجتمع رفاهی بین راهی در خدمت مردم خواهند بود.

جلال زاده با اشاره به اینکه ماشین آلات با اولویت گردنه‌های برف گیر در جاده‌ها مستقر خواهند شد گفت: ۲۰ هزار تن شن و نمک در این گردنه‌ها ذخیره شده و از ابتدای سال نیز به منظور ایمنی راه‌های استان، ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌ها خط کشی و ۷۶۵ کیلومتر آسفالت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار