رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: ثبت اسامی عوامل اجرایی مثل مشخصات کارگران در شناسنامه فنی ملکی ساختمان یک اقدام ضروری است.

محمد شعبانیان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: ثبت اسامی عوامل اجرایی مثل مشخصات کارگران در شناسنامه فنی ملکی ساختمان با هدف پایش نیرو‌های کار و افزایش سطح ایمنی بنا‌ها یک اقدام ضروری است.

وی افزود: قزوین می‌تواند با انجام این کار به عنوان نخستین استانی باشد که در راستای پایش کارگران ساختمانی، افزایش ضریب ایمنی و حفاظت از بنا‌های ساختمانی در کشور پیشگام باشد.

شعبانیان در مورد فواید این اقدام در حوزه کارگری، اضافه کرد: با ثبت اسامی کارگران در شناسنامه فنی ملکی، علاوه بر اینکه بیمه کارگران فعال تثبیت می‌شود، از سوء استفاده‌های غیرمجاز در راستای پوشش بیمه کارگران نیز جلوگیری شده و بستر را برای آموزش‌های بیشتر فراهم می‌کند.

شعبانیان ادامه داد: شناسنامه فنی ملکی ساختمان باید از همان ابتدای طراحی با ثبت تمامی مراحل مثل درج مصالح به کار برده شده و افراد موثر در ساخت بنا، شرایط را برای تعمیرات و حفاظت ساختمان فراهم می‌کند، با اینکه که بعد‌ها با کمک همین شناسنامه می‌توان به ساختمان‌ها امتیاز و رتبه داد و آن‌ها را از نظر ایمنی نیز رده بندی کرد.

این مسئول ادامه داد: چنین اقدامی فقط مختص به منازل مسکونی نیست و تمام ساختمان‌های عمومی مثل صنعتی و اداری نیز باید به ثبت این مشخصات اقدام کنند تا بتوانیم در راستای تصمیم گیری و برنامه ریزی بعدی گام برداریم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: نقش کارشناسی مهندسان ساختمانی در فرآیند ساخت یک بنا عامل موثری در اجری مقررات فنی ساختمان و همچنین ضوابط دارد که باید مورد توجه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
احسنت