نصب تابلو‌های معرفی مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست مازندران

تابلو‌های معرفی مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست مازندران و هشدار‌های زیست محیطی در استان نصب شد.

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد:با توجه به تعدد مناطق چهارگانه، تالاب‌های مهم استان و وسعت بالای آن‌ها که حدود ۲۲ درصد از استان مازندران را شامل می‌شوند و نیز وجود روستا‌ها و سکونتگاه‌های انسانی در حاشیه آن مناطق، لزوم نصب تابلو جهت اطلاع رسانی و مشخص شدن مرز آن مناطق محسوس بوده و یکی از ابزار‌های مهم در مدیریت آن مناطق محسوب می‌شود.

در این راستا، اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران در راستای حفاظت از مناطق تحت مدیریت خود، مبلغ ۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال از اعتبارات سال ۱۴۰۱ صرف ساخت و نصب تابلو‌های معرفی منطقه و هشدار‌های زیست محیطی شد.

این تابلو‌ها به منظور شناساندن حدود و مقررات حاکم بر مناطق در پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، مناطق حفاظت شده، پناهگاه‌های حیات وحش، تالاب‌های مهم و مناطق شکار ممنوع نصب شدند.

هدف از نصب و جانمایی تابلوها، افزایش آگاهی شهروندان به منظور جلوگیری از هرگونه شکار و صید، تصرف عدوانی و اطلاع رسانی در مورد حدود و ثغور مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان است.

امیدواریم با نصب این علائم، آگاهی عموم مردم نسبت به محدوده مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست در استان افزایش یابد و در کنار حفاظت فیزیکی، نصب تابلو‌های معرفی و هشدار بتواند از تخلفات و آسیب‌های وارده به عرصه‌های طبیعی استان که ناآگاهانه انجام می‌شود جلوگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار