مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: حسابداران نقش موثری در تحقق عدالت اقتصادی و مبارزه با فساد دارند و باید به این حرفه بیش از پیش توجه شود.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی امروز در مراسم گرامیداشت هفته حسابدار گفت: یک روز در سال به تأسی از جامعه جهانی حسابداران در ایران به عنوان روز حسابدار شناخته شده است.  

او با اشاره به اینکه به واسطه اینکه حسابداری یک تخصص بین رشته‌ای است و منحصر و محدود به صنف خاصی نیست بسیار دارای اهمیت است، افزود: هر رشته‌ای چارچوب و خط مشخصی دارد و یکی از حرفه‌هایی که نامحدود، بین رشته ای، پراکنده، و ریشه‌ای در همه حوزه‌ها حضور دارد، حسابداری است.  

ذاکریان با اشاره به اینکه حکمرانی بدون حسابداری امکان پذیز نیست، ادامه داد: با توجه به شعاری که توسط مقام معظم رهبری برای نامگذاری سال به عنوان سال رشد تولید و مهار تورم انتخاب شده می‌توان به اهمیت موضوع حسابداری پی برد.  

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: حسابداری برای عدالت اجتماعی، استقرار و اجرای عدالت اقتصادی، فسادستیزی، بهبود حکمرانی داده محور، افزایش کیفیت زندگی و معیشت مردم، توسعه پایدار و متوازن، رفع نیاز‌های جامعه و... همه نشان گر اهمیت این رشته است و به واسطه این موارد بوده که حسابداری شأن و جایگاه رفیعی دارد.   

او با بیان اینکه خوشبختانه اتفاقات خوب، متنوع و متعددی در این اداره کل اتفاق افتاده است، اظهار کرد: بهترین کاری که در این مجموعه صورت گرفته کار تیمی بوده که موفقیت‌های این اداره کل را رقم زده است.  

ذاکریان عنوان کرد: این تیم پایه موفقیت خود را ناشی از جایگزینی لذات آتی با لذات‌های آنی می‌داند که آن را به هیچ چیزی معاوضه نمی‌کنند.  


بیشتر بخوانید


ذاکریان با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید دچار خود شگفتی شویم گفت: راه زیادی را طی کرده‌ایم که لذت بخش و سنگین بوده، ولی هنوز کار برای فتح قله‌های بالاتر ادامه دارد.  

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در اصول مدیریت آنچه مطرح بوده این است که وقتی سازمانی به اوج می‌رسد اگر اندکی غفلت شود شاید تزلزل و نزول اتفاق بیافتد، بیان کرد: سازمان نیازمند پویایی بیشتر است.  

او با ارائه پیشنهاد کارمند برتر ماه  برای پویایی بیشتر سیستم اداره کل امور اقتصادی و دارایی افزود: باید تلاش کنیم تا به مسیر با ثبات نرسیم و هیچ محدودیتی در حرکت رو به جلو سازمان وجود ندارد و با همراهی یکدیگر این مسیر پر فراز و نشیب را طی می‌کنیم همچنان که قبل از این طی کرده ایم.  

ذاکریان تصریح کرد: دغدغه مندی برای رفع مشکل مردم و دستگاه‌های اجرایی ارزش بوده و این موفقیت‌هایی بوده که باید حفظ شود.  

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی نبود قطعاً دستیابی به این موفقیت‌ها کیفیت دیگری داشت و به دست نمی‌آمد، اظهار کرد: این فضای همدلی و انسجام درونی را باید قدر بدانیم و در صورتی می‌توانیم عزت‌مند باشیم که در سازمان عزت مندی خدمت کنیم.  

او ادامه داد: عزت این سازمان به میز و صندلی و ساختمان آن نیست بلکه به سرمایه انسانی توانمند آن است.  

ذاکریان افزود: اگر بخواهیم کشوری توانمند داشته باشیم باید همه ما برای اعتلای این کشور از وقت و زندگی خود بگذریم و لذات آتی را قربانی لذت‌های آنی نکنیم.  

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه با منابع نیروی انسانی و دیگر منابعی که در کشور ایران وجود دارد می‌توانیم به یکی از کشور‌های سرآمد در دنیا تبدیل شویم، عنوان کرد: به این گفته مقام معظم رهبری که به قله نزدیک هستیم باید توجه کرده و تلاش خود را بیشتر نموده تا فاصله زمانی فتح قله را به حداقل برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار