حجت الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: عملیاتی شدن نقشه مهندسی فرهنگی کشور برای جلوگیری از استحاله فرهنگی و حفظ ارزش‌ها ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان با گرامیداشت ۱۹ آذر سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی به دستور امام راحل گفت: جایگاه این شورا در نظام جوهوری اسلامی ایران بسیار ویژه و مهم است.

وی عملیاتی شدن نقشه مهندسی فرهنگی کشور را به عنوان سند بالادستی در حوزه فرهنگ جامعه ضروری دانست وگفت: با توجه به همجه دشمنان به فرهنگ ایرانی و اسلامی لازم است برای جلوگیری از استحاله فرهنگی و حفظ ارزش‌ها هر چه سریعتر راهبرد‌های این نقشه اجرایی شود.

خطیب جمعه سمنان در ادامه با تبریک شانزدهم آذر روز دانشجو، نقش و جایگاه این قشر فرهیخته در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام را تشریح کرد و گفت: دانشجویان در صحنه‌های مختلف انقلاب از جمله تسخیر لانه جاسوسی، دفاع مقدس، نهضت تولید علم و فناوری، بسیج سازندگی، عدالت طلبی و مطالبه گری نقش مهم و موثری داشته و دارند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین حضور پنج شهید خوشنام دفاع مقدس در استان همزمان ایام شهادت حضرت زهرا (س) را فرصتی برای بهره گیری ازفیوضات شهدا دانست و گفت: انقلاب اسلامی ثمره خون شهدا و حفظ و پاسداری از آن وظیفه همگانی است و در این خصوص باید به اهداف والای شهیدان که حفظ و برپایی پرچم اسلام- حمایت و پیروی از ولایت فقیه - و حفاظت از کیان اسلامی توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی با بیان اینکه شهدا در راه خدا مسیر اصلی را پیموده اند گفت: ملت ایران همانگونه که از ابتدای انقلاب تا کنون در عرصه‌های مختلف حضور موثر داشته اند، امروز نیز باید با مشارکت فعال و پرشور در میادین مختلف، ادامه دهنده راه شهدا باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.