معاون رئیس‌جمهور با اشاره به معضلات محیط زیستی شهرستان اشتهارد در بحث آلودگی منابع آب و خاک سلامت مردم را به خطر انداخته است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور کشورمان و اعضای هیت دولت در استان البرز حضور پیدا کرده است در بازدید ازشرکت دانش‌بنیان فارمد پلاست گفت: سفر اول رییس جمهور به استان البرز پربرکت بوده و این استان ۶۰ تا ۷۰ درصد اعتبارات استانی را دریافت کرده است.

علی سلاجقه گفت: مردم باید نتیجه این سفر‌ها را در زندگی خود ببیند و اجازه نمی‌دهیم برخی سو مدیریت‌ها،  ماحصل سفر‌های استانی را زیر سوال ببرد.

معاون رئیس‌جمهوربا اشاره به کمبود نیرو در گشت‌های شبانه اداره کل محیط زیست اشتهارد گفت: روند این گشت‌ها باید اصلاح شود و نمی‌شود کارمندی که از صبح مشغول کار بوده، شبانه نیز پایش انجام دهد. این عزیزان تاکنون واقعا کار خارق‌العاده و جهادی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به آلایندگی‌های ناشی از شهرک‌های صنعتی اشتهارد گفت: شهرک صنعتی اشتهارد چند صد کیلومتر زمین و آب را تا رودخانه شور از بین می‌برد که این قابل پذیرش نیست و باید تا پایان سال، این آلودگی متوقف شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم که از ابتدای سال ۱۴۰۳، یک قطره از این پساب وارد رودخانه شور شود، در این رابطه، بحث اعتبارات لازم را در دولت مطرح می‌کنم و همچنین می‌توانیم صندوق ملی محیط زیست را نیز پای کار بیاوریم.

معاون رئیس‌جمهور گفت:  باید طرح جامع  محیط زیستی برای شهرستان و برای کل استان آماده شود.

سلاجقه با بیان اینکه بارگذاری صنعتی در اشتهارد ۵/۶ برابر متوسط کشور است، هشدار داد: ظرفیت محیط زیستی شهرستان دیگر کشش بارگذاری سنگین مانند فولاد را ندارد و اگر قرار به بارگذاری باشد، تنها مواد غذایی  قابل قبول است.

وی بیان کرد: ازدیاد چاه‌های غیرمجاز نیز دیگر مشکل این شهرستان است که باید توسط وزارت نیرو، آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای رسیدگی شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
تو
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۱۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
فقط شعار میشنویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
بروید جاهاییکه آبها وارد می شود را بگیرید ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
پس تا حالا چه کار میکردین.خخخ