کیم داتکام: برای درک آینده به نحوه استقبال از پوتین در امارات و عربستان نگاه کنید

تاجر و کارآفرین مطرح آلمانی نحوه استقبال از پوتین در امارات و عربستان را نشانه سقوط هژمونی غرب دانست.

کیم داتکام، کار آفرین و تاجر آلمانی-فنلاندی و مالک سابق سرویس فایل مگا آپلود گفت که سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه نشان دهنده سقوط هژمونی غرب است.

کیم داتکام در پلتفرم ایکس نوشت: فقط باید به نحوه استقبال از پوتین در سفرش به امارات و عربستان سعودی نگاه کنید تا بفهمید که دلار به تاریخ تبدیل شده و نظام چند قطبی آغاز شده است. در حالی که رسانه‌ها و پنتاگون پوتین را فردی «منزوی در عرصه بین‌المللی» توصیف می‌کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اخیراً از امارات بازدید کرد و در ابوظبی با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات، در زمینه‌های مختلف گفتگو کرد.

پوتین سپس به عربستان سعودی رفت و در آنجا با ولیعهد و نخست وزیر این کشور، محمد بن سلمان آل سعود گفتگو کرد.

به نوبه خود، ژائو لانگ، تحلیلگر و کارشناس سیاسی چین در مصاحبه با کانکان نیوز گفت: مذاکرات بین ولادیمیر پوتین و سران کشور‌های خاورمیانه به کاهش نفوذ آمریکا در منطقه کمک می‌کند.

وی افزود: تماس مستقیم روسیه با امارات متحده عربی، عربستان سعودی و ایران نه تنها اعتبار و موقعیت مسکو را به عنوان یک شرکت کننده قابل اعتماد و فعال در ژئوپلیتیک خاورمیانه ارتقا می‌دهد، بلکه به این کشور اجازه می‌دهد تا از نفوذ آمریکا بکاهد و اوضاع را تغییر دهد. 

ژائو ضمن اشاره به تأثیر اقتصادی سفر‌های دیپلماتیک پوتین گفت: شباهت دیدگاه‌های مسکو و ریاض در مورد کاهش تولید نفت به منظور افزایش قیمت‌ها به روسیه امکان افزایش درآمد و ثبات اقتصادی را می‌دهد.

وی افزود: در حالی که کمک‌های آمریکا به اوکراین در حال کم شدن است، روسیه در حال دستیابی به یک پیشرفت دیپلماتیک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار