مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان شمالی در دو ماه مهر و آبان سالجاری بیش از ۱۶ هزار مترمربع از اراضی ملی استان به ارزش تقریبی ۱۰۷۰ میلیارد ریال را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است.

علی میرکریمی گفت : یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان شمالی ضمن جلوگیری از هر گونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی، طی دو ماه مهر و آبان امسال با اجرای ۱۴ مورد عملیات رفع تعرض فوری و اجرای احکام قضایی موفق به باز پس گیری حدود ۱۶۹۱۳ مترمربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی ۱۰۷۰ میلیارد ریال شده است. 

او گفت : از این ۱۴ مورد، ۱۲ مورد مربوط به رفع تصرفات فوری در شهر‌های بجنورد، شیروان و جاجرم به مساحت ۷۶۱۳ مترمربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی بیش از ۱۴۷ میلیارد ریال در شهر‌های استان و ۲ مورد اجرای احکام در شهر اسفراین به مساحت ۹۳۰۰ مترمربع و ارزش تقریبی ۹۳۰ میلیارد ریال است که در کلیه عملیات ها، نسبت به رفع تصرف کامل اراضی دولتی اقدام گردید. 

میرکریمی گفت : شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهر‌های تابعه؛ برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام کنند، تا مورد سوءاستفاده افراد سود جو و فرصت طلب قرار نگیرند.

او  گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را طی تماس با شماره تلفن ۰۵۸۳۲۲۱۰۹۸۴ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از گشت زنی از اراضی ملی و دولتی محدوده و حریم شهر‌های تابعه به صورت محسوس و نامحسوس و شبانه روزی حتی در ایام تعطیل توسط یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.