۹۴ درصد دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد خراسان رضوی افغانستانی هستند

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجوی غیر ایرانی در واحدهای مختلف این دانشگاه تحصیل می‌کنند که ۹۴ درصد آنها از اتباع کشور افغانستان هستند.

علی‌اصغر یساقی معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حدود چهار درصد دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اتباع کشور عراق و شمار اندکی نیز تبعه کشور‌های سوریه، لبنان، پاکستان، یمن و اندونزی هستند.

او افزود: به طور کلی سه درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی را دانشجویان غیر ایرانی تشکیل می‌دهند که حدود ۲ هزار و ۶۵۰ نفر آنان در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و بقیه در سایر واحد‌های دانشگاهی استان تحصیل می‌کنند.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: زبان اکثر دانشجویان خارجی این دانشگاه با توجه به ملیت افغانستانی آن‌ها فارسی است، لذا این گروه هیچگونه مشکلی در روند فراگیری آموزش یا ثبت‌نام ندارند.

یساقی بیان کرد: دانشجویان غیرفارسی زبان این دانشگاه نیز پیش از شروع تحصیل مدت ۲۴۰ ساعت در مرکز آموزش زبان فارسی این دانشگاه آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

او تصریح کرد: امور ثبت‌نام دانشجویان خارجی این دانشگاه از طریق شرکت‌های کارگزاری مجاز و متخصص انجام می‌شود و علاوه بر آن کارشناسان در دفتر دانشجویان غیر ایرانی و همکاران مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی در رفع نیاز و ایجاد ارتباط مناسب با آن‌ها همراهی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.