حماس: در سه روز گذشته نزدیک به ۸۰ خودروی نظامی اسرائیل را منهدم کردیم

شاخه نظامی حماس از حملات شدید این جنبش علیه تجاوزات ارتش اشغالگر خبر داد.

سخنگوی گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کرد این جنبش موفق شده طی ۷۲ ساعت گذشته، ۷۹ خودروی نظامی متعلق به ارتش اشغالگر را منهدم کند. 

به گزارش الجزیره، این گردان همچنین اعلام کرد: «رزمندگان ما توانستند دو نظامی صهیونیست را در محله شجاعیه در شرق شهر غزه هدف قرار دادند». 

گفتنی است، رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر به شدت به بمباران محل سکونت غیرنظامیان ادامه داده است. اشرف القدری، سخنگوی وزارت بهداشت غزه می‌گوید تعداد کل فلسطینی‌هایی که از زمان آغاز جنگ به شهادت رسیده‌اند، اکنون به ۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر رسیده و بیش از ۴۶ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود فقط در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵۰ فلسطینی شهید شده‌اند. وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد که بیمارستان‌ها در جنوب نوار محاصره شده «مملو از جمعیت هستند» و وضعیت افراد در پناهگاه‌ها نیز به دلیل کمبود غذا و دارو «بسیار بد» است. 

اشرف القدره تایید کرد که فلسطینیانی که در پناهگاه‌ها ساکن شده‌اند با گرسنگی رو به رو هستند و از سازمان ملل خواست برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی و حفاظت از جان غیرنظامیان قطعنامه صادر کند. 

شایان ذکر است که رژیم صهیونیستی در حملات خود به طور خاص کادر درمان و زیرساخت‌های بهداشتی غزه را هدف قرار می‌دهد.سازمان ملل پیش از این اعلام کرده که از هفتم اکتبر تا کنون، حداقل ۳۴۶ حمله به موسسات بهداشتی در اراضی اشغالی فلسطین صورت گرفته که منجر به شهادت حداقل ۵۵۳ نفر شده است. بیش از ۱۹۰ آمبولانس نیز آسیب دیده‌اند.

در حال حاضر گفته می‌شود که زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی در نوار غزه «به طور کامل» از بین رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
برادراتون تو کشورهای عربی به فکر تون نیستن بعد میگی شورای امنیت قطعنامه صادر کنه؟؟!! حالا گیریم که صادر کرد مگه رژیم صهیونسیتی اهمیت میده؟؟ صهیونیست‌ها یه مشت وحشی هستن
حکام عرب هم یه مشت ترسو و خائن هستن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
برادراتون تو کشورهای عربی به فکر تون نیستن بعد میگی شورای امنیت قطعنامه صادر کنه؟؟!! حالا گیریم که صادر کرد مگه رژیم صهیونسیتی اهمیت میده؟؟ صهیونیست‌ها یه مشت وحشی هستن حکام عرب هم یه مشت ترسو و خائن هستن
آخرین اخبار