رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی گفت:چهارمین پویش کودکان سایبری از ۱۸ تا ۲۴ آذر ماه همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار می‌شود.

سرهنگ محمودی گفت: امروزه کودکان و نوجوانان با حضور در فضای مجازی امکان مواجه با انواع خطرات و تهدیدات در این فضا را دارند به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است تا والدین و کارشناسان امر آموزش در مدارس توجه ویژه‌ای به کودکان در فضای آنلاین داشته باشند تا با ارائه آموزش‌های لازم آنان را از هرگونه خطر احتمالی دور نگه دارند.

سرهنگ محمودی افزود:تمامی سنین به خصوص افراد کم سن و سال باید سواد و مهارت استفاده صحیح و درست از فضای مجازی را داشته باشند و هر چقدر آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در این خصوص ایجاد شود شاهد آسیب‌های کمتری در افراد به خصوص کودکان خواهیم بود که اجرای پویش کودکان سایبری و توجه خانواده‌ها و افراد به این پویش می‌تواند بسیار مهم و ارزشمند باشد.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی بیان داشت: روز شمار پویش کودکان سایبری به ترتیب در روز اول کودکان، ایمنی سایبری - روز دوم خانواده، والدگری سایبری - روزسوم دوستان، بازی‌های سایبری - روز چهارم مدرسه، آموزش سایبری - روز پنجم جامعه، فرهنگ سایبری - روز ششم سکوها، مسئولیت اجتماعی و روز هفتم پلیس فتا حامی کودکان سایبری خواهد بود.

سرهنگ محمودی گفت: با اجرای طرح پویش کودکان سایبری ارتقای سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده‌ها و راهکار‌های اثربخش برای ایمن سازی فرزندان در این فضا به منظور بهره مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کاهش شکاف دیجیتال بین والدین و کودکان، پیشگیری از آسیب‌های ناشی از استفاده ناصحیح از فضای مجازی برای کودکان و ارتقای سطح دانش و مهارت استفاده مناسب از شبکه‌های اجتماعی از اهداف پویش می‌باشد.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی گفت: هموطنان می‌توانند برای بهره برداری از محتوا‌های تولید شده در تمامی حوزه‌های سایبری به خصوص مطالب تولید شده با موضوع کودکان سایبری به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.gov.ir/cyberkids مراجعه و با همراهی این پلیس در این پویش حامی کودکان در فضای مجازی باشند.

برچسب ها: پلیس فتا ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.