آجیل ارزان شد

با توجه به افزایش تولید و نرخ ارز ثابت، امسال ما در بازار آجیل با ثبات قیمت‌ها مواجه هستیم.

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد درباره وضعیت بازار آجیل در روز‌های نزدیک به شب یلدا، گفت: خوشبختانه امسال برداشت محصولات درختی بیشتر از سال گذشته و با توجه به نزدیک بودن به فصل برداشت در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار نداریم و همه چیز تامین می‌شود.

او افزود: با توجه به افزایش تولید و از سوی دیگر تثبیت نرخ ارز، امسال در بازار خشکبار و حتی در برخی اقلام مانند پسته و خشکبار افزایش قیمت نداشته ایم و نسبت به سال گذشته کاهش قیمت‌ها را شاهد بوده ایم.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد درباره کاهش قیمت پسته و تخمه جابونی ادامه داد: نسبت به سال گذشته نزدیک به ۶۰ درصد کاهش قیمت در تخمه جابونی داریم و کاهش قیمت پسته حداقل ۲۰ درصد است.

ارزانی در خصوص قیمت پسته در بازار بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت جهانی پسته برای اولین بار از ۱۰ به ۱۲ دلار به ۷.۵ دلار رسیده است، قیمت‌ها در سطح کشور کاهش یافته و پیش بینی می‌شود که قیمت پسته بالا نرود.

او با تاکید بر اینکه با وجود کاهش قیمت، کیفیت محصولات نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: در سایر اقلام نیز شاهد ثبات قیمت هستیم، هیچ افزایش قیمتی نداریم و ۵ تا ۱۰ درصد تخفیف قیمت داریم.

قیمت آجیل شب یلدا

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد درباره قیمت آجیل در شب یلدا تاکید کرد: به طور معمول، چون نوع و کیفیت محصولات متفاوت است نمی‌توان نرخ مشخص و ثابتی را برای قیمت آجیل اعلام کرد، اما معمولا قیمت انواع آجیل را اعلام می‌کنیم. انواع آجیل چند روز مانده به شب یلدا. این کار را انجام می‌دهیم تا سیستم‌های نظارتی بتوانند بازار را رصد کنند و شاهد فروش بی رویه نباشیم.

ارزانی درباره بازه قیمتی آجیل شب یلدا در بازار اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو آجیل شب یلدا که از نوع آجیل شیرین است و شامل انجیر، توت خشک و بادام و پسته خام است بین ۲۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است. در بازار ۸۰۰ هزار تومان قیمت آجیل ممتاز است.

او افزود: دو سه سالی است که به دلیل کاهش توان اقتصادی مردم کاهش تقاضای خرید آجیل داشتیم. امسال وضعیت بهتر از سال گذشته است.

برچسب ها: آجیل ، گاهش قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.