مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: راه‌اندازی موتورسیکلت‌های برقی و تغییر نوع سوخت از تک‌سوزی به ترکیبی راهکار مقابله با آلودگی هوا، است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در همایش ملی «پایداری در محیط‌های انسان‌ساخت» در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان)، خواستار یک مشارکت همگانی و ملی برای رفع بحران‌های آب و هوایی اصفهان شد.

منصور شیشه فروش افزود: هدف از تعطیلی‌های اخیر در سطح استان اصفهان، مواجهه کمتر شهروندان با کانون‌های آلایندگی بوده، اما باید توجه داشت که تعطیلی‌های مقطعی، چاره کار نیست و رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان، یک عزم ملی و یک مشارکت همگانی اعم از وزارت صمت، وزارت نیرو، محیط‌زیست، دستگاه‌های قضایی، شهرداری و سایر دستگاه‌های ذیربط و همراهی و مساعدت شهروندان را می‌طلبد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:  این گردهمایی فرصت مناسبی است تا دست استمداد به سوی دانشگاه‌ها و مراکز علمی دراز کرده و اعلام کنم که به نمایندگی از استانداری اصفهان، پذیرای نبوغ، دانش محققان، اندیشمندان و طرح‌های دانش‌بنیان دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات آبی و هوایی اصفهان هستیم.

او گفت:آلاینده‌های اصفهان ناشی از دو منبع متحرک و ثابت است که بیش از نیمی از آن‌ها مربوط به آلاینده‌های متحرک و ناوگان حمل و نقل و مابقی مربوط به مراکز صنعتی و تولیدی است که درباره هریک از این دو منبع، راهکار‌هایی اندیشیده و در دست اجراست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه توضیح داد: در رابطه با مراکز صنعتی و تولیدی آلاینده، اقداماتی از قبیل پلمب واحد صنعتی، احیاء و نوسازی، تغییر نوع سوخت از تک‌سوزی به ترکیبی، جابجایی و انتقال مراکز از محیط داخل و اطراف شهر به فواصل دورتر و اقداماتی از این قبیل در حال انجام است.

شیشه‌فروش تشریح کرد: در بخش آلاینده‌های متحرک، ایجاد محدودیت‌ها برای خودرو‌های شخصی دارای مشکل و دودزا، نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل اعم از اتوبوس، تاکسی و راه‌اندازی موتورسیکلت‌های برقی انجام شده یا در دست اقدام است.

او با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش بالاخص دانشگاه آزاد اصفهان، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان باید با تشکیل هسته‌های علمی بسیار خوبی که در این همایش می‌بینیم و همچنین با کمک‌های شرکت‌های دانش‌بنیان نتایج و داده‌های علمی بسیار خوبی را برای عملیاتی کردن به ما ارائه دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: از شرکت‌های دانش‌بنیان، استادان دانشگاه و حاضران در این گردهمایی علمی تقاضا دارم با راهکار‌های خود در کوتاه‌مدت و بلندمدت، یاری‌رسان ما در کاهش سطح آلودگی هوا باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.