کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرد بیش از ۳ میلیون تن در افغانستان آواره هستند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) گفت ۳.۲۵ میلیون تن در افغانستان بی‌جا شدگان داخلی هستند.

این سازمان با نشر گزارشی گفته است که ۵.۵۳ میلیون افغانستانی نیز در کشورهای همسایه به‌سر می‌برند.

یوان‌اچ‌سی‌آر تأکید کرد نیازهای مردم در افغانستان به‌شدت زیاد است و پیش از وقوع زمین‌زمین‌لرزه در هرات و آغاز روند اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی از پاکستان، حدود ۲۹.۲ میلیون افغانستانی در سال ۲۰۲۳ نیازمند دریافت کمک‌های فوری بوده‌اند.

در این گزارش آمده است: «نیازها در افغانستان بسیار زیاد است. دو سوم جمعیت افغانستان در سال ۲۰۲۳ به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز داشته‌اند. این برآورد  قبل وقوع از زمین لرزه‌های شدید در روزهای ۷، ۱۱ و ۱۵ اکتبر ولایت هرات انجام شده بود.»

کمیساریای عالی سازمان ملل همچنان از برنامه‌ای برای ادغام مجدد بازگشت کنندگان افغان خبر داده و می‌گوید که این طرح از محورهای اصلی فعالیت این نهاد در افغانستان است.

به گفته این سازمان، زمین‌لرزه هرات ۴۸ هزار خانواده را تحت تاثیر قرار داد و حدود ۱۵۷ هزار آسیب‌دیده در این ولایت به کمک‌های فوری زمستانی نیاز دارند.

علاوه بر این یونیسف در گزارش جدید خود وضعیت بشری در افغانستان را پیچیده‌تر از وضعیت در اتیوپی، کنگو، سودان و یمن خوانده و این کشور را در صدر فهرست ۱۰ کشوری قرار داده است که بسیاری از مردم در آن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار