مهم‌ترین حوادث ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری مامور پلیس قلابی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری فردی که با ارائه کارت شناسایی جعلی خود را مامور معرفی و قصد اخاذی از تعدای شهروندان داشت خبر داد. 

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تهدید و اخاذی توسط فردی مامورنما، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی طسوج قرار گرفت.

او افزود: بلافاصله ماموران به محل مذکور اعزام و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد فردی با در دست داشتن یک دستگاه بی سیم دستی و شوکر برقی خود را مامور مواد مخدر استان معرفی و قصد اخاذی از مغازه داران را داشته که سریعا توسط مامورین دستگیر و به مقر انتظامی دلالت داده شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از خودرو متهم ۲ دستگاه بی سیم دستی، ۲ عدد چراغ گردان سیار و ۲ عدد شوکر برقی و باتوم کشف شد، تصریح کرد: در تحقیقات اولیه متهم به جرم خود مبنی بر قصد اخاذی اعتراف کرد و پیس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ هاشمی از شهروندان خواست از دادن پول و لوازم با ارزش خود به افراد مشکوک که خود را مامور پلیس و نهاد‌های امنیتی معرفی می‌کنند خودداری و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستبند بر دست متهم

آزاد سازی ۲۰ میلیارد ریال اراضی ملی حریم رودخانه قره قاج

جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین از رفع تصرف زمین‌های منابع ملی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در بستر رودخانه قره قاج خبر داد.

سرهنگ علیرضا اوریادی کشکولی جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین بیان کرد: در پی اعلام و شکایت اداره منابع آب شهرستان قیروکارزین مبنی بر تصرف حدود یک هکتار و نیم از بستر رودخانه قره قاج و کاشت درخت در آن، موضوع در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضایی به همراه کارشناس منابع آب به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر از اراضی ملی را رفع تصرف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص ۲ نفر متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کامیون با بیش از ۹۷ کیلو تریاک در لارستان توقیف شد

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۹۷ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: مأموران انتظامی لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون کشنده که در حال حرکت بود مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. 

او افزود: با هوشیاری ماموران در بازرسی از این خودرو ۹۷ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت حرفه‌ای جاسازی شده بود را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه راننده و سرنشین دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود در این خصوص را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف پوشاک قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف سواری پژو و کشف مقادیری پوشاک قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: ماموران انتظامی کازرون در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۳۲۰ ثوب پوشاک خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه کارشناسان ارزش پوشاک کشف شده را ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

موتورسیکلت مسروقه در کازرون کشف شد

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: عوامل گشت کلانتری ۱۱ محمدیه هنگام گشت‌زنی هدفمند در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت پارک شده در کنار یکی از خیابان‌ها مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

او افزود: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد این موتورسیکلت مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان بوشهر دارد.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه موتورسیکلت به پارکینگ دلالت و تلاش برای شناسایی سارق ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف ۸۴ دستگاه وسایط نقلیه متخلف در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف ۸۴ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در اجرای طرح انضباط بخشی ترافیکی طی ۲ هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده اظهار کرد: طرح انضباط بخشی ترافیکی با هدف برخورد با وسایط نقلیه متخلف در سطح شهرستان آباده و مقابل مدارس توسط ماموران انتظامی و پلیس راهور شهرستان آباده طی ۲ هفته گذشته به مرحله اجرا درآمد.

او با بیان اینکه در نتیجه این طرح، ۹ دستگاه موتورسیکلت و ۷۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد، افزود: نداشتن پلاک، حرکات نمایشی، تغییر در صدای وسیله نقلیه، رانندگی بدون گواهینامه، سرعت غیرمجاز، دستورقضایی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان از دلایل عمده توقیف بوده است.

فرمانده انتظامی آباده، تصریح کرد: این طرح به صورت مستمر ادامه دارد و از مردم انتظار می‌رود به صورت قانونمند تعامل و همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

دستگیری اعضای باند سارقان پوشاک در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری اعضای باند سارقان پوشاک در عملیات ماموران کلانتری ۱۱ زند این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت پوشاک از درون خودرو و مغازه‌ها در سطح حوزه استحفاظی شیراز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: مأموران کلانتری ۱۱ زند تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات پلیسی، محل اختفای سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی ۴ نفر (۳ مرد و یک زن) که از اعضای یک باند بودند را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: در بازرسی از منزل سارقان ۱۹۰ ثوب البسه سرقتی به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهمان در تحقیقات اولیه به ۳ فقره سرقت پوشاک اقرار کردند، اضافه کرد: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

سرهنگ شجاعی تصریح کرد: برای ایجاد امنیتی پایدار و مقابله با سارقان همکاری مردم با پلیس امری ضروری است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کشف ۱۰ تن گندم قاچاق در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۰ تن گندم قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی فرمانده انتظامی خرامه اظهار کرد: ماموران انتظامی خرامه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این کامیون، ۱۰ تن گندم قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش محموله مکشوفه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه تصریح کرد: در این رابطه راننده پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوار

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از توقیف یک دستگاه وانت مزدا و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی شهرستان کوار بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی کوار در جهت اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو، ۲۰۵ ثوب پوشاک زنانه و ۳ عدد اسکوتر برقی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه راننده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف خودرو سرقتی در بوانات 

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از کشف سواری پراید ۱۴۱ دارای سابقه سرقت خبر داد. 

سرهنگ ابوالحسن مزارعی فرمانده انتظامی شهرستان بوانات اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان هنگام گشت زنی هدفمند به یک خودرو پراید ۱۴۱ که در یکی از خیابان‌های این شهرستان پارک بود مشکوک شدند که طی استعلام از سامانه پلیس مشخص شد خودرو مسروقه است.

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه در بررسی‌های لازم مشخص شد که این خودرو سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، به مالکان وسایط نقلیه توصیه کرد حتما از وسایل و تجهیزات بازدارنده برای خودرو‌های خود استفاده کرده و پلیس را در کاهش جرائم یاری کنند.

توقیف خودرو‌های پژو حامل احشام قاچاق 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از توقیف ۲ دستگاه سواری ۴۰۵ حامل احشام قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت اظهار کرد: ماموران انتظامی زرین‌دشت هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودروها، ۱۷ راس احشام قاچاق و ۲ راننده نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت به بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: رانندگان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

عاقبت متهم

دستگیری سارقان احشام و اعتراف به ۴ فقره سرقت 

فرمانده انتظامی بختگان از دستگیری ۲ سارق احشام و کشف ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ تیمور کاظمی فرمانده انتظامی بختگان بیان کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت احشام در روستا‌های اطراف شهرستان بختگان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه پراید حامل ۱۱ راس احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
او ادامه داد: در بررسی تکمیلی مشخص شد احشام مکشوفه مسروقه و از شهرستان چاهک استان یزد سرقت شده است.

فرمانده انتظامی بختگان با اشاره به اینکه در این خصوص راننده و سرنشین دستگیر شدند، گفت: متهمان در بازجویی تخصصی به ۴ فقره سرقت احشام اعتراف کردند و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لیلا ایزدی خرامه
۰۶:۴۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
ببخشید آسیب اجتماعی جدیدی کشف نشده مطرح کنید این ها که طبیعی و تکرار مکررات است.
آخرین اخبار