مظلومی از میزبانی استان کردستان برای برگزاری مسابقات تورنمنت بین‌المللی ورزش گلبال نابینایان و کم‌بینایان با حضور چهار کشور ایران، سوریه، ترکیه و عراق در دی ماه جاری خبر داد.

 محمدرضا مظلومی رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان کشور، امروز  در مجمع عمومی و سالیانه هیأت ورزش‌های نابینایان استان کردستان اظهار کرد: با توافقات اولیه مسئولین استان کردستان با مسئولین کشور عراق پیش‌نویس توافقنامه ایی تهیه شد و قرار است تورنمنت بین المللی گلبال با حضور چهار کشور منطقه در کردستان برگزار شود که می‌تواند دستاورد خوبی برای استان باشد.

وی اضافه کرد: در کنار این تورنمنت بین المللی ،کلاس داوری گلبال با مدرسی رییس جهانی این رشته از کشور ایتالیا و با حضور ۱۰ داور برتر کشور برگزار می‌شود و برای بروزرسانی دوران گام خوبی برداشته خواهد شد.

مظلومی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های خوب دولت مردمی اهمیت دادن به افراد خاص جامعه مانند جامعه معلولین و نابینایان و کم بینایان بود که همواره مورد توجه ویژه دولتمردان قرار گرفته اندف خاطرنشان کرد: جامعه نابینایان و کم بینایان به دلیل مشکلات خاص خود باید مورد توجه دولت باشند و زمینه خدمت رسانی به آن‌ها در نظر گرفته شود و در میان نابینایان ورزشکاران این قشر همواره توانسته اند برای کشور در میادین فراملی افتخارآفرینی کنند و پرچم مقدس کشورمان را در خارج از کشور به اهتزاز در آورند.

 رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان کشور با اشاره به حضور موفق ورزشکاران نابینای کشور در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: جامعه ورزشکاران نابینای ایران با ۵۷ نماینده در این آوردگاه شرکت کردند و توانستند ۱۴ مدال طلا را کسب کنند و نقش موثری در نایب قهرمانی کاروان ورزشکاران کشورمان داشته باشند.

وی ادامه داد: اعزام ملی پوشان کشورمان به رقابت‌های پاراآسیایی هانگژو و کسب سهمیه پارآالمپیک در این مسابقات از جمله موفقیت‌های فدراسیون بود که به همت ورزشکاران بدست آمد و در حال حاضر کشور ایران جزو هشت کشور دارای سهمیه پارآالمپیک است.

مظلومی تاکید کرد: برای برگزاری مسابقات و رویداد‌های ورزشی نابینایان و کم بینایان باید از ظرفیت‌های سایر ارگان‌های دیگر مانند بهزیستی و آموزش و پرورش استفاده کرد، چون بضاعت فدراسیون نابینایان کم و محدود است.

 کردستان زیرساخت لازم برای میزبانی رویداد‌های ورزشی را دارد

استاندار کردستان نیز در این نشست ضمن استقبال از برگزاری تورنمنت گلبال نابینایان و کم بینایان در استان، اظهار کرد: تعداد قابل توجهی نابینای حافظ کل قرآن کریم در استان داریم و در رشته‌های مختلف علمی نیز این افراد با خودباوری و توانمندی سرآمد هستند و توانسته‌اند رشد کنند و اعتلا یابند.

اسماعیل زارعی کوشا  با بیان اینکه برگزاری این تورنمنت و رویداد‌های مانند آن می‌تواند به معرفی ورزش‌های ویژه نابینایان کمک فراوانی کند، اضافه کرد: هدف گذاری در این زمینه می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان تحقق یابد و کردستان نیز انتخاب خوبی برای میزبانی برگزاری این مسابقات است.

وی در ادامه از اعلام آمادگی کردستان جهت میزبانی برگزاری مسابقات تورنمنت بین‌المللی گلبال خبر داد و گفت: استان کردستان زمینه و زیرساخت لازم برای میزبانی رویداد‌های ورزشی در سطح ملی و بین المللی را دارد.

استاندار کردستان با اشاره به استعداد‌های درخشان معلولین، نابینایان و کم‌بینایان استان و کسب مقام‌های قهرمانی و افتخارات زیادی در حوزه‌ها و مقاطع مختلف، گفت: فراهم نمودن زمینه مناسب جهت شکوفایی استعداد‌های این افراد از جامعه را تکلیف ما مسئولین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.