مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۲۰ هزار عضو داوطلب در راستای اجرای طرح‌های خداپسندانه با این جمعیت همکاری دارند.

مسعود مثنوی به مناسبت روز جهانی داوطلب، اظهار داشت: اعضای داوطلب به افراد بالای ۳۵ سال از اقشار مختلف پزشکان، پرستاران، مهندسان، خیران و حقوقدانان گفته می‌شود که در بخش‌های مشارکتی، مهارتی، حمایتی و هدایتگری در کنار جمعیت هلال احمر فعالیت دارند.

وی افزود: این نیرو‌های داوطلب در کنار امدادگران جمعیت هلال‌احمر سازماندهی شدند و در مواقع بحرانی برای امدادرسانی فعالیت و حضور چشمگیر دارند.

مثنوی اضافه کرد: داوطلبان عضو هلال احمر به صورت داوطلبانه در انجام طرح‌ها و برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان مشارکت داوطلبانه دارند.

وی گفت: امسال اعضای داوطلب این جمعیت در اجرای سه طرح انجام سه طرح بزرگ جهادی به صورت ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، عمرانی، آموزشی به تعداد بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در سطح استان خدمات‌رسانی انجام دادند.


بیشتر بخوانید


مثنوی اظهار داشت: داوطلبان عضو این جمعیت در طرح حمایت ماندگار با مشارکت بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر برای کمک به نیازمندان به خون مشارکت کردند.

وی به اجرای برنامه ملی نذر خدمت (آب) با مشارکت داوطلبان اشاره و تصریح کرد: در این طرح ۳۲۰ خانوار محروم در روستا‌های استان بهره‌مند شدند.

مثنوی بیان داشت: داوطلبان در اجرای طرح سلامت یار (خدمات به بیماران بدون همراه) به صورت مستمر در طول سال در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد با رویکرد سلامت محور مشارکت دارند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و ۱۲ مرکز عملیاتی در سطح استان فعال است و افزایش پایگاه‌های ثابت جاده‌ای درمناطق پر حادثه از جمله سه‌راهی گوشکی، منطقه موگویی و شهرستان‌های بن و سامان به عنوان اولویت این جمعیت قرار دارد تا با توسعه پایگاه‌های امدادی زمان امدادرسانی به حوادث کاهش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.