ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۲۸۳ تن کالا از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده که از نظر ارزش ۲۹ درصد رشد داشته است.

 محمدعلی خاشی بیان کرد:  از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه امسال یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۲۸۳ تن کالا به ارزش ۲۰۴ میلیون و ۴۱۱ هزار دلار از طریق گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار، پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: این میزان کالاهای صادراتی از نظر ارزش ۲۹ درصد و از حیث وزن ۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت کلینکر، سیمان، زغال‌سنگ، خرما، کنسانتره سنگ‌آهن، گاز، پودر رخت‌شویی، میوه، سنگ نمک، کاشی و محصولات کشاورزی بوده که عمده این اقلام به کشورهای پاکستان، چین، افغانستان، بنگلادش، هند، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و عراق صادر شده است.

وی در خصوص آمار کالاهای صادراتی اظهار شده در سایر گمرکات کشور و خروجی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان ادامه داد: در این مدت دو میلیون و ۱۲۴ هزار تن کالاهای صادراتی به ارزش یک میلیارد و ۱۲۹ میلیون و ۸۰۲ هزار دلار نیز از طریق گمرکات استان خارج شده است که از نظر ارزش ۴۸ درصد و از نظر وزن ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

خاشی با اشاره به عملکرد حوزه واردات قطعی گفت: از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۰۸۲ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۰۵۹ میلیون و ۲۲۷ هزار دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که به لحاظ ارزش ۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۲ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: عمده اقلام وارداتی به استان شامل گندم، دانه ذرت دامی، برنج، انبه، کنجد، دام زنده، چای، لوازم‌یدکی، پارچه، لاستیک اتومبیل سبک‌وسنگین و موز بوده که این اقلام بیشتر از کشورهای روسیه، برزیل، پاکستان، هند، امارات متحده عربی، چین، تایلند، کنیا، سریلانکا، تایوان و افغانستان وارد شده است.

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان با اشاره به انجام تشریفات گمرکی در حوزه مسافری از طریق گمرکات استان خاطرنشان کرد: در هشت ماه سال جاری ۳۲۹ هزار و ۷۵ مسافر ورودی و ۲۲۲ هزار و ۶۱۸ مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات گمرکی و تشریفات مسافری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین ورودی ۵۵ درصد و مسافرین خروجی ۲۵ درصد افزایش داشته است.

برچسب ها: صادرات کالا ، گمرکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار