عبدالسلام حنفی در نشست آکادمی علوم افغانستان اعلام کرد طالبان آبادی افغانستان را در تخریب کشورهای همسایه‌اش نمی‌خواهد.

نشست «علوم آکادمی افغانستان» با حضور مقامات عالی ‌رتبه طالبان، وزیران، اساتید دانشگاه، کارشناسان و دانشجویان امروز چهارشنبه برگزار گردید.

شرکت کنندگان و سخنرانان در نشست «آکادمی علوم افغانستان» اعلام کردند با توجه به بی‌طرفی افغانستان در جنگ‌های جهانی اول و دوم، افغانستان به حیث یک کشور مستقل و بی‌طرف باقی خواهد ماند و نمی‌خواهد که عضو هیچ یک از «اردوگاه‌ها و ائتلاف‌ها» باشد.

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا گفت که در طول ۲۰ سال گذشته افغانستان «با اشغال سخت» متضرر شده است و پول‌هایی که به این کشور کمک شده «به یغما برده شد.»

حنفی همچنین گفت که بعد از حاکمیت طالبان امنیت به شکل کامل در کشور تأمین شده و فساد اداری و مواد مخدر از بین رفته است.

وی ابراز داشت که «در زمان اشغال» سه تا پنج میلیون نفر معتاد به مواد مخدر شدند که یک میلیون آنان را زنان و اطفال تشکیل بودند؛ اما با حاکمیت طالبان معتادان به مواد مخدر تداوی و زمینه‌ کار با همکاری وزارت کار و امور اجتماعی برای آنان فراهم شده است.

وی گفت که پروژه‌های انکشافی زیادی در سراسر کشور تکمیل و کار شمار دیگری از این پروژه‌ها هنوز هم ادامه دارد. 

حنفی تأکيد کرد که طالبان آبادی افغانستان را در تخریب کشورهای همسایه‌اش نمی‌خواهد. 

از سویی هم عبدالباقی حقانی، رئیس اداره ملی امتحانات نیز در این نشست گفت که تحقیقات علمی از سوی دانشگاهیان باید «تکثیر» داده شود.

پیش از این نیز عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرای طالبان اعلام کرده  بود کابل خواهان روابط خوب با همسایگان و جهان است و خاک افغانستان در برابر تمامی کشورهای جهان مصوون است و جهان نباید در این باره نگرانی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.