مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

۱۷ اثر فرهنگی و هنری مورد حمایت بنیاد شهید زنجان قرار گرفت

عباس برزگر گفت: ۱۷ اثر شامل پنج جلد کتاب، سه عنوان سرود، چهار مورد نمایش و پنج فیلم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مورد حمایت مالی بنیاد شهید استان قرار گرفته است.

عباس برزگر مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه بنیاد شهید در حمایت از آثار موضوعی ایثار و شهادت محدودیتی ندارد، ‌ گفت: تمام کتاب‌هایی که حتی توسط افراد عادی در خصوص شهدا، جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نوشته می‌شود اگر قبل از چاپ به اداره فرهنگی و هنری بنیاد شهید ارائه شود و در کمیته تالیف و تدوین نمره بالای ۶ از ۱۰ را کسب کند، حمایت مالی می‌شود.

برزگر افزود: یکی از وظایف اصلی و نهادی بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ راه و پاسداشت قهرمانان شهید است که در همین راستا از آثار فاخر و ارزشی با موضوع ایثار و شهادت حمایت می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در خصوص تولید آثار موسیقیایی توسط هنرمندان این عرصه، یادآور شد: سرود و آثار موسیقیایی که حاوی مضامینی در خصوص دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد، اگر قبل از تولید شعر و ملودی آن به بنیاد شهید ارائه شود؛ حمایت‌های مالی لازم از آنها انجام خواهد شد.

وی بهترین ابزار معرفی شهدا را معرفی با هنرهایی نظیر ساخت مستند، شعر، کتاب، پویانمایی، سرود و فیلم عنوان کرد و ادامه داد: اگر هنرمندان با رعایت چارچوب‌های فنی، اثری در حوزه ایثار و شهادت تولید کنند از آن اثر حمایت می‌شود.

برزگر در خصوص نحوه حمایت‌های مادی و معنوی از آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت که مورد پذیرش بنیاد شهید قرار می‌گیرد، توضیح داد: حمایت‌های بنیاد شهید از آثار حوزه ایثار و شهادت با توجه به نوع آثار و کیفیت آنها متغیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.