حذف یارانه‌های محیط زیستی آلمان در تلاش برای جبران کسری بودجه

آلمان که با بحران کسری بودجه شدید مواجه است، برنامه نوسازی شبکه راه‌آهن و استفاده از سوخت هیدروژنی در برخی کارخانه‌ها را حذف کرد. 

آلمان در تلاش برای جبران حفره چند میلیارد یورویی در بودجه خود تصمیم گرفته برخی یارانه‌هایی را که برای حمایت از محیط زیست و کاهش تاثیرات تغییرات اقلیمی در نظر گرفته بود، حذف کند.

به گزارش گاردین، آلمان تصمیم داشت ۶۰ میلیارد دلار از بودجه استفاده نشده در دوره کرونا را صرف پروژه‌هایی، چون ساخت خانه‌هایی با مصرف انرژی پایین، نوسازی شبکه راه‌آهن و استفاده از سوخت هیدروژنی در کارخانه‌های فولاد کند. 

 با این حال، دادگاه عالی آلمان این اقدام را «غیرقانونی» اعلام کردو گفت که تخصیص این مبلغ به صندوق آب و هوا «مغایر با قانون اساسی» است. این حکم دادگاه عالی عملا قدرت مالی ائتلاف حاکم برای تحقق بخشیدن به اهداف محیط زیستی را سلب کرده است.افزون بر این، برنامه بودجه سال آینده آلمان نیز که بر مبنای استفاده از این مبلغ نوشته شده بود در این شرایط قابل استفاده نیست و دولت مجبور شده آن را به تاخیر بیندازد. 

پیش از این رسانه‌ها گزارش دادند بحران بودجه در آلمان تا اندازه‌ای حاد شده که رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمانی مجبور شده سفر خود به دوبی برای شرکت در اجلاس تغییرات اقلیمی را لغو کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار