معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت گفت: ۷۵۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر این شهرستان در راستای آشنایی با رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و مقابله با ضد انقلاب در آن دوران، به یادمان شهدای بلفت سردشت اعزام شدند.

سرهنگ حسین اشرفی معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت گفت: در قالب راهیان نور، دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم شهرستان سردشت شامل ۴۵۰ نفر دختر با استفاده از ۲۰ مینی‌بوس و ۳۰۰ دانش آموز پسر با استفاده از ۱۲ مینی‌بوس به یادمان شهدای بلفت این شهرستان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: کاروان‌های راهیان نور فرصت مناسب و مغتنمی برای تعمیق باور‌های انقلاب و ارزش‌های شهدا در بین نسل‌های جوان بوده و این امر به تقویت روحیه ایثار و استکبارستیزی آن‌ها کمک می‌کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت گفت: کاروان‌های راهیان نور بهترین عامل برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان جامعه است که باید در جامعه ترویج پیدا کند.

وی یادآور شد: عملیات نصر ۷ در روز ۱۴ مرداد سال ۱۳۶۶ با اهداف خارج کردن منطقه عمومی سردشت از تیررس دشمن، ایجاد خط مناسب پدافندی در نوار مرزی، زیر دید و تیر قرار دادن شهر‌ها و مناطق عمومی عراق و مهار تردد عناصر ضدانقلاب در محور سردشت، با حضور چهار لشکر انجام شد و ارتفاعات بلفت و دوپازا در صفر مرزی از دست دشمن خارج و رزمندگان اسلام به شهر قلعه دیزه عراق مسلط شدند.

در این عملیات بیش از ۷۰۰ نفر از رزمندگان اسلام مجروح و ۱۷۵ نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که سردارانی همچون سرلشکر عباس بابایی، محسن دین شعاری، میرمحمود بنی هاشم، اکبر روندی، منصور عابدی و روح‌الله اصل دهقان از جمله آنان بودند.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است؛ این شهرستان که جزو خطوط مقدم جنگ تحمیلی بود در هفتم تیر سال ۱۳۶۶ مورد تهاجم بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت و در جریان آن ده‌ها نفر شهید و بیش از هشت هزار مصدوم شیمیایی برجای ماند.

شهرستان سردشت در طول دوران انقلاب اسلامی ۸۵۶ شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرد و دارای سه یادمان شهدا شامل یادمان شهدای بلفت، یادمان شهدای دارساوین و شهدای شیمیایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.