سرپرست گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: چهار هزار و ۷۱ داوطلب سلامت در شهر و روستاهای استان با مراکز بهداشتی و درمانی و شبکه‌های تحت پوشش همکاری می‌کنند.

نادیا جلال رزاقی سرپرست گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: داوطلبان سلامت، افرادی هستند که به طور داوطلبانه و با خیر اندیشی فقط به خاطر عشق و انسانیت و رضای الهی بدون چشم داشت پاداش مادی برای بهبود زندگی و ارتقای سلامت مردم و خدمت به همنوعان خود با بخش بهداشت همکاری می کنند.

وی اضافه کرد: این افراد ضمن شرکت در کلاس های آموزشی در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، مطالب آموخته شده را به خانوارهای تحت پوشش خود منتقل می کنند.

این مسوول ادامه داد: داوطلبان سلامت در بسیاری از فعالیت ها از قبیل جوانی جمعیت و فرزندآوری، طرح نفس، سلامت خانواده و نظام ارجاع، پویش سلامت و موقعیت های بحرانی بهداشتی مانند شیوع بیماری هایی مانند کوئید ۱۹ در کشور، نقش شگرفی در آموزش مردم و پیشگیری از بیماری ها و پیگیری موارد لازم ایفا می کنند.

سرپرست گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: امروزه به دلیل سبک زندگی نادرست از جمله تغذیه نامناسب، استعمال مواد دخانی از جمله سیگار و قلیان، افزایش وزن و چاقی، کم تحرکی، استرس و آلودگی هوا بیماری های غیرواگیر افزایش فراوانی در جامعه دارد.

به گفته وی، افزایش شیوع بیماری های غیر واگیر و مزمن، باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده ای می شود و متاسفانه نیروی مولد جوامع را به طور مستقیم در معرض خطر مرگ و میر، معلولیت و ناتوانی قرار می دهد.

وی اظهار داشت: مهمترین عامل کنترل و پیشگیری این بیماری ها، تغییر سبک زندگی و فعالیت داوطلبان سلامت برای ارائه آموزش های لازم جهت اصلاح شیوه زندگی مردم است بنابراین به جرات می توان گفت سلامت جامعه در دستان پرعاطفه داوطلبان سلامت قرار دارد.

رزاقی اضافه کرد: امسال شعار روز جهانی داوطلب" داوطلبان سلامت، تار و پود مردمی سازی سلامت" اعلام شده است که به اهمیت شناخت قدرت کنش جمعی می پردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.