مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: با آموزش و اجرای برنامه‌های کارشناسی شده در حوزه خانواده می توان جلوی آسیب‌های این حوزه را گرفت.

سید حجت الله موسوی قوام با بیان اینکه رسالت ستاد دیه حول دو محور پیشگیری و درمان است، گفت: می توان با آموزش و اجرای برنامه‌های کارشناسی شده در حوزه خانواده که به عنوان کوچکترین بنیان اجتماع شناخته می‌شود جلوی آسیب‌های این حوزه را خصوصا در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در جرائم غیر عمد به زندان‌ها گرفت.

وی اشاره به اینکه یکی از جرائم تحت حمایت ستاد دیه محکومین به پرداخت مهریه است، بیان داشت: با میانجیگری بین طرفین به حضور افراد کارشناس و آموزش دیده در این حوزه می‌توان بسیاری از پرونده‌های محکومین به پرداخت مهریه و متقاضی طلاق را به صلح رساند همچنین در بررسی‌های صورت گرفته و آمار موجود نداشتن مهارت زوجین و رابط با یکدگیر بسیاری از علت طلاق است که نیازمند گذراندن دوره‌های مشاوره و آموزش زوجین قبل از ازدواج است.

موسوی قوام گفت: متاسفاته آمار ورودی محکومین غیر عمد به زندان‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال رو به افزایش است که این امر هم نیازمند بررسی در تمامی حوزه‌های پیشگیری از وقوع جرم در جرائم غیر عمد است.

همچنین شماره شبا بانک ملی بنام ستاد مردمی دیه استان: ir ۵۹۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۲۰۰۶۰۰۲۶‌۲۰۰۲شماره حساب ستاد مردمی دیه:۰۲۰۰۶۰۰۲۶۲۰۰۲شماره کارت ستاد مردمی دیه:۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۰۲برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار