رییس کمیته بین‌الملل حزب کمونیست چین و هیات همراه با اعضای خانه احزاب ایران دیدار کردند.

«لیوجیان چانو» رییس کمیته بین‌الملل حزب کمونیست چین در تالار پیامبر اعظم وزارت کشور با حشمتیان و اعضای خانه احزاب ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که مرادی مدیرکل سیاسی وزارت کشور و جمعی از دبیران کل احزاب کشور از جمله، بادامچیان، مرعشی، بوربور، متکی، کنعانی مقدم، روح الامینی، کمیجانی، قادری، بیادی، صفرپور، متانی، خون چمن، تبرایی، عرب پور ومدارایی حضور داشتند، حشمتیان ضمن خیرمقدم به «لیوجیان چانو» گزارشی از نحوه تشکیل خانه احزاب ایران ارائه کرد.

وی گفت: در حال حاضر۱۴۰ حزب در ایران فعالیت دارند که ۹۵ حزب ملی و ۴۵ حزب استانی هستند.

حشمتیان ادامه داد: سه فراکسیون اصولگرایان، اصلاح طلبان و مستقلین و اعتدالگرایان  هر کدام با ۷ دبیرکل در راستای اهداف احزاب کشور ایران فعالیت می‌کنند.

رییس خانه احزاب با اشاره به اینکه چین و ایران از دیر باز با هم ارتباط دارند، افزود: دو کشور از زمان جاده ابریشم دارای ارتباط تنگاتنگ بودند و در دوران جنگ تحمیلی که آمریکا به صدام کمک می‌کرد، چین موضع بی‌طرفی را پیشه کرد.

رییس کمیته بین‌الملل حزب کمونیست چین اظهار کرد: بیش از بیست سال است که احزاب چین با خانه احزاب ایران ارتباط دارد و از همین جا دعوت می‌کنیم که برای تبادل اطلاعات احزاب این دیدار‌ها ارتقا یابد.

در ادامه مراسم اسدالله بادامچیان، حسین مرعشی، عبدالحسین روح الامینی، حسن بیادی به نمایندگی از سه جریان کشور مطالبی را در رابطه با قرارداد ۲۵ ساله و شانگهای وتوسعه روابط دو کشور بزرگ ایران وچین ببان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
ما در قرآن كريم سوره مباركه المجادلة داريم كه: حزب در نزد خداوند فقط «حزب الله» است و بس و در هنگامي كه در سوره هاي مباركه ديگر به احزاب اشاره مي شود، منطور تمامي كافرين و منافقيني هستند كه دشمن خدا و قرآن و اسلامند. پس با اين بيان، كساني كه در اين احزابي كه با هر نام و نشان هستند، عضو مي شوند همگي كافرند.
آخرین اخبار