کتابخانه عمومی زنده یاد عبدالحسین فیض در لاهیجان با برگزاری مراسمی بازگشایی شد.

آیین افتتاح ۳ بخش ویژه کتابخانه عمومی فیض لاهیجان و بهسازی و بازگشایی این مرکز فرهنگی با حضور فرماندار این شهرستان و مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان برگزار شد.

یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در این مراسم، ایجاد بخش‌های ویژه کودک را از برنامه‌های اصلی این مجموعه اعلام کرد و گفت: بهسازی و شاداب سازی کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان و ایجاد ظرفیت‌های جدید در این مجموعه‌ها از اهداف این اداره کل در دوره جدید است. 

فرهاد براتی، فرماندار لاهیجان نیز در این مراسم توجه به کتاب و کتابخوانی را اثربخش دانست و گفت: این اقدامات منجر به ایجاد امید برای مردم می‌شود.

او همچنین بر توسعه زیرساخت‌های مرتبط با موضوع کتاب و کتابخوانی در لاهیجان تأکید کرد و افزود: توجه به مسائل فرهنگی از اولویت‌های مهم دولت در این شهرستان است. 

بازگشایی کتابخانه عمومی فیض لاهیجان

کتابخانه عمومی زنده یاد عبدالحسین فیض با زیربنای ۳۴۴ متر مربع در ۳ طبقه که در سال ۱۳۸۷ به مردم لاهیجان اهدا شده بود، امسال با هزینه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد ریال و اختصاص تجهیزات استاندارد کتابخانه‌ای شامل میز، صندلی، قفسه‌های کودک و نوجوان، ایجاد محوطه سبز، منابع کتابخانه ای، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و بخش ویژه نوسازی شد.

بازگشایی کتابخانه عمومی فیض لاهیجان

شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.