آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین از شرایط وخیم غزه پس از گسترش جنگ خبر داد.

بمباران بی محابای اماکن غیرنظامی و خانه‌های مسکونی در نوار غزه تاکنون ده‌ها هزار کشته و زخمی برجای گذاشته است. فعالان حقوق بشر و کارکنان سازمان‌های بین المللی که در حال خدمت رسانی به مردم هستند نیز از جمله جان باختگان توحش رژیم صهیونیستی به حساب می‌آیند. 

به گزارش الجزیره، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا (UNRWA) امروز (سه شنبه) از کشته شدن شمار قابل توجهی از کارکنان این نهاد در غزه خبر داد. 

این نهاد در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: تاکنون ۱۳۰ تن از کارکنان آنروا در غزه طی عملیات اسراییل جان خود را از دست داده اند. هیچ کس در غزه در امان نیست. این جنگ یک تراژدی ویرانگر و بی پایان انسانی است. 

توماس وایت، رئیس آنروا در غزه نیز امروز اعلام کرد ارتش اسراییل به مردم می‌گوید که شرق خان یونس را ترک کنید. این شهر اکنون یک منطقه جنگی خطرناک است. آن‌ها به مردم می‌گویند به مرز رفح بروند، ولی حقیقت این است که ما نمی‌توانیم یکصدهزار آواره جدید را مدیریت کنیم. 

آنروا پیشتر پیشبینی کرده بود با ادامه عملیات اسراییل در غزه، نیم میلیون نفر آواره جدید به رفح وارد خواهد شد. 

توماس وایت می‌گوید رفح به طور معمول ۲۸۰ هزار نفر جمعیت دارد، اما با گسترش عملیات اسراییل و ورود آوارگان به این منطقه، اکنون شاهد ۴۷۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب ها: جنگ غزه ، آنروا ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار