دادستان شهرستان راور گفت: عدم آشنایی با قانون و مسائل حقوقی عامل بسیاری از مشکلات در جامعه است.

دومین کارگاه آموزشی حقوق شهروندی به منظور ارائه و بیان مسائل حقوقی و قضایی با موضوع خانواده به منظور ارتقاء سطح آگاهی‌های حقوقی شهروندان با حضور دادستان عمومی و انقلاب در کتابخانه عمومی فیض کاشانی شهرستان راور برگزار شد.


مجتبی استوارزاده در این کارگاه آموزشی عدم آشنایی با قوانین و مسائل حقوقی را عامل بروز بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست و اظهار کرد: لازم است شهروندان با قانون و مسائل حقوقی به خوبی آشنا شوند.


وی با اشاره به کلام امیرالمؤمنین علی (ع) «اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم»، شهروندان را به رعایت نظم و انضباط و تقوای الهی توصیه کرد و گفت: همه افراد جامعه در برابر قانون یکسان و ملزم به رعایت آن هستند.


وی بیان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها، تخلفات و جرائمی که در جامعه رخ می‌دهد ناشی از ناآگاهی افراد از قوانین جاری است که محتوای برخی از پرونده‌های جاری قضایی نیز این وضعیت را نشان می‌دهد.


این مقام قضایی با اشاره به اینکه مقوله آموزش ابزار توانمند سازی افرادجامعه است گفت: در جامعه امروز ثابت شده است که آموزش می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم نقش به‌سزایی ایفا کند که از این‌رو می‌توان آموزش و آشنایی مردم با انواع جرم، مجازات و راه‌های پیشگیری از جرایم را بسیار تأثیرگذار قلمداد کرد.


گفتنی است؛ ارائه و بیان مسائل حقوقی و قضایی: ۱- آشنایی با قانون ۲- قانون حمایت از خانواده ۳- قانون حمایت از اطفال و نوجوانان ۴- آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان و ۵- ممنوعیت رانندگی دانش آموزان فاقد گواهینامه با موتور سیکلت از موضوعات تدریس دادستان راور در این دوره آموزشی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار