کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان گفت: گسترش فرآیند آمریکازدایی در منطقه بعد از عملیات طوفان‌الاقصی باعث شد تا آمریکا زودتر رو به افول باشد.

کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان گفت: گسترش فرآیند آمریکازدایی در منطقه بعد از عملیات طوفان‌الاقصی باعث شد تا آمریکا زودتر رو به افول باشد به طوریکه افزایش همکاری میان کشور‌های در حال توسعه در چارچوب سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی، کاهش روزافزون نقش‌آفرینی آمریکا و اروپا در غرب‌آسیا را به دنبال داشته است.

مجتبی شجاعی با اشاره به دیدار رهبر معظَمَ انقلاب با بسیجیان و تاکید ایشان بر کلیدواژه ژئوپلتیک جدید منطقه، بیان کرد: منظور از این کلیدواژه جغرافیایی که محصول هسته‌های مقاومت در منطقه است و مهمترین ویژگی آن نسبت به جغرافیای سیاسی سابق منطقه «آمریکازدایی» از خاورمیانه بوده که توسط رهبر فرزانه انقلاب مطرح شد.

وی با بیان اینکه در گذشته هم مقام معظم رهبری بار‌ها به مساله افول آمریکا اشاره کرده بودند، افزود: بر همین مبنا آمریکازدایی از منطقه را می‌توان تا حد زیادی نتیجه افول آمریکا در سطح جهان و شکل گیری نظام چند قطبی و قدرت‌ها و ائتلاف‌های جدید و کاهش ضریب نفوذ آمریکا تعبیر کرد.

برچسب ها: غزه ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار