رئیس نظام پزشکی کرمانشاه با اشاره به اهمیت حوزه سلامت در هر کشوری، گفت : سلامت هر کشور در همه ساختارهای زندگی نقش عمیق و تعیین کننده ای دارد و پر ارتباط ترین بخش با مردم است.

حیدری رئیس نظام پزشکی کرمانشاه در نشست پیشگیری از جرایم حوزه پزشکی که در دادگستری استان گفت : حوزه سلامت در کشور ماهیانه حدود ۸۰ میلیون خدمت به مردم ارائه می دهد، لذا توجه بیشتر حکمرانان و دولتمردان به این حوزه ضرورت دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: سیستم سلامت و پزشکی ایران از نظر علمی مقام برتر منطقه است و مقام قابل قبولی هم در عرصه بین المللی داریم.

وی تاکید کرد: علیرغم این اهمیت، یک درک عمیق و متقابل بین اعضای حوزه سلامت و مسئولین وجود ندارد و عمده مسئولین و برخی رسانه ها علت نابسامانی در ارائه خدمات درمانی به مردم را زیاده خواهی جامعه پزشکی و عدم رعایت قوانین مصوب می دانند و اوضاع اقتصادی پزشکان را براساس چهره های مشهوری که خودشان به آنها مراجعه می کنند، برآورد می کنند.

حیدری به مشکلات بودجه ای حوزه سلامت هم اشاره کرد و افزود: متوسط جهانی سهم سلامت از درآمد سرانه ناخالص ملی(GDP) حدود ۸.۵ درصد است که این رقم در ایران تا سال گذشته ۵.۸ درصد بود و مقرر شد که برای سال ۱۴۰۲ این رقم به هفت درصد برسد، اما ۴.۵ درصد شد.

این مسئول متذکرشد: زمانی که قوانینی در حوزه سلامت در کشور مصوب می شود، نخبه های جامعه پزشکی را در آن دخالت نمی دهند که این موضوع مشکلاتی را بعدا در این حوزه بوجود می آورد.

وی به عدم بروزرسانی تجهیزات هم اشاره کرد و گفت: امروز به دلیل اینکه ما نتوانسته ایم تجهیزات جدید و به روز بخریم، برخی کشورهای همسایه که بیماران خود را به استان ما می فرستند، این تجهیزات را خریده اند و از ما در این زمینه قوی‌تر شده اند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه با بالا خواندن رقم مالیاتی که پزشکان پرداخت می کنند، گفت: سال ۱۳۹۹ هر پزشک بصورت متوسط سالیانه ۱۲ میلیون تومان مالیات پرداخت می کرد که این رقم برای امسال به ۳۵ میلیون تومان افزایش یافته که بالاترین مالیات در بین اصناف است‌، لذا انتظار داریم که این رقم کاهش پیدا کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.