رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه هیچ مغازه‌ای مجوزی برای فروش خشخاش ندارد، گفت : هم‌اکنون اداره بازرسی با همکاری پلیس مواد مخدر و کالای قاچاق در حال بررسی پرونده‌ها و برخورد با متخلفان هستند.

پهلوانی رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه گفت : معاونت بهداشت و غذا و دارو تیم‌های مشترکی را برای بررسی فروشندگان تحت نظارت این سازمان‌ها دارند که امیدواریم این اقدامات مثمر ثمر باشند. 

وی گفت: گستردگی و فراوانی عطاری‌ها در سطح شهر باعث شده روند رسیدگی به آن‌ها با کندی صورت پذیرد.

پهلوانی تصریح کرد: باید دید اقدامات انجام شده می‌تواند به جمع‌آوری این ماده از سطح عطاری‌ها و مغازه‌های شهر کرمانشاه کمک کند یا نه.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز مجوز فروش به هیچ‌کسی داده نشده و فروش این گیاه به هر صورتی غیرقانونی است.

پهلوانی گفت: در شهر کرمانشاه ۷۵ عطاری با مجوز وجود دارد و حدود ۳۸ عطاری فاقد مجوز نیز در حال فعالیت هستند که پلیس اماکن در حال پلمپ آن‌ها است. 

وی با بیان اینکه مشکل ما فعلاً با عطاری‌هایی است که فاقد مجوز هستند، گفت: البته بعضی از عطاری‌ها و فروشندگان عرقیات و گیاهان دارویی به صورت سیار فعالیت می‌کنند که در حوزه نظارت‌های بازرسی و تعزیرات قرار نمی‌گیرند. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخی از افراد با خودرو‌های شخصی اقدام به فروش انواع مختلف گیاهان و عرقیات دارویی می‌کنند، خاطرنشان کرد: تمام ارگان‌های نظارتی و امنیتی به‌دنبال ساماندهی فروشندگان هستند، ولی متاسفانه هر از چند گاهی شاهد ظهور فروشندگان جدید بدون مجوز هستیم و این کار ساماندهی عطاری‌های مجوزدار و بدون مجوز را با مشکل مواجه می‌کند. 

وی گفت: از زمانی که بازرسی‌ها با کمک سازمان‌های مختلف تشدید شده‌اند ۲۵ نفر متخلف شناسایی شده‌اند که از آن میان فقط دو مورد فروش خشخاش داشته‌اند موارد دیگر تخلفاتی از قبیل فروش برخی مسکن‌های غیرقانونی همچون متادون و.. داشته‌اند.

پهلوانی بیان کرد: عطاری‌ها تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی هستند و در صورت فروش دارو مرتکب تخلف می‌شوند، زیرا تداخل صنفی ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: در شهر کرمانشاه تعداد ۴۵ هزار واحد صنفی مجوزدار از اصناف مختلف وجود دارد که بالغ بر ۱۵ تا ۲۰ هزار واحد فاقد مجوز نیز مشغول به فعالیت هستند که اغلب در کوچه و پس کوچه‌ها واقع شده‌اند و شناسایی و برخورد با آن‌ها زمان‌بر است و به همکاری سایر ارگان‌های ذی‌ربط نیاز دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.