ثبت روستای ملی صنایع‌ دستی اروست در دستور کار قرار گرفت.

حسین ایزدی سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران در مراسم افتتاح خانه صنایع‌دستی روستای اورست چهاردانگه ساری، گفت: احداث خانه صنایع‌ دستی اورست از مصوبات سفر استاندار در مهر ماه سال گذشته است امسال نیز ثبت روستای ملی صنایع‌ دستی اورست را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم سال آینده این امر محقق شود.

او با اشاره به فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی این روستا، افزود: هنرمندان می‌توانند به صورت مشاغل خانگی در منازل مسکونی خود فعالیت کنند.

ایزدی در خصوص اجرای طرح و نقشه بر روی تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان این روستا، گفت: هنرمندان صنایع‌دستی در قالب ریسندگی، رنگرزی و بافت تمام نقشه‌ها و طرح‌های قدیمی و ذهن بافی روی هنر خود استفاده می‌کنند.

او خواستار استفاده از طرح‌های ترکیبی و طرح‌های نو در هنر صنایع‌دستی شد.

ایزدی ادامه داد: ظرفیت‌ها و فعالیت هنرمندان موجب می‌شود که ما هم برای حمایت از هنرمندان تلاش و اقدام کنیم.

او با بیان اینکه هنرمندان باید تولیدات خود را برای احیاء و فروش آماده کنند، افزود: برای تسهیلات کم بهره برای هنرمندان صنایع‌دستی این روستا برای افزایش تولیدات پیگیر می‌شویم.

ایزدی با اشاره به روستای اورست که قدمگاه رهبر معظم انقلاب است، گفت: روستای اورست یک روستای محروم قلمداد شده بود که پس از حضور رهبری به آن توجه شده است.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به نگاه استاندار مازندران به ظرفیت‌های متعدد این روستا، افزود: با توجه به ظرفیت‌های متعدد میراثی و صنایع‌دستی این روستا باید از این ظرفیت‌ها استفاده مطلوب صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.